Hyvät korallipihdit

Yleistä keskustelua tekniikasta

Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja Dnoob » 30 Marras 2012 08:04

Millainen on sinun suosikkimallisi korallipihdeissä. Liian tuttu tunne on, että kun alkaa katkaisemaan pientä pätkää esim. Acrosta siitä tärähtää jumalaton palanen tai irtoaa kokonaan liimauksesta. Minulla ei sellaisia korallien ylikasvuongelmia ole mutta, kröhöm.. kaverille siitä vois olla apua ;)
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja Rapide » 30 Marras 2012 08:23

Ihan sivuleikkurihenkiset clipperit on parhautta. Itseltä löytyy montaa eri mallia ja kokoa eri koralleille...
Rapide
 

Re: Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja Dnoob » 30 Marras 2012 08:33

Oos ne sellaset samantapaiset kuin koiran kynsienleikkuupihet?
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja Dnoob » 30 Marras 2012 08:43

Tuoltapa löyty mieleisen näköiset. Pitää tilata ku kerkiää, siellä onkin minulle vähän kauppias käteistä pystössä.
http://www.aquafair.de/index.php/cPath/ ... f07944prg4
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja Rapide » 30 Marras 2012 09:11

Kyllä! Mulla on juurikin nuo molemmat tuossa ylläolevat! :)
On kyllä hyvät, mutta paksummille runkokunnille pitää olla vielä isommat!
Noista "pyöreistä" ei kovin paksu runko mahdu, sillä eivät aukea riittävästi. Esim, Stylophora ei enään mahdu siitä... Ja nuo toiset taas lipsahtaa paksummasta korallista pois...
Rapide
 

Re: Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja -Alix- » 30 Marras 2012 09:45

Mulla on ihan rautakaupan sivuleikkurit (tosin miehen vanhat, terän pää hiukan katkennut, joten "sain" ne omaan käyttöön) ;) Ovat kyllä toimineet hyvin. Tosin jos jotain Hystrixiä lähtee paloittelemaan niin en usko, että sellaista leikkuria on, joka ei laittaisi korallia säpäleiksi...
-Alix-
 
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Syys 2011 22:00

Re: Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 30 Marras 2012 19:54

Viimeisimmän taisin katkaista jakoavaimella :D ruuvimeisseliä, kärkipihtiä ja vasaraa on myös käytetty. Ei tarvii miettiä miksi naiselta löytyy kohtuu hyvin työkaluja kaapista ja kaikki on enemmän ja vähemmän ruosteessa. Katkoisin käsin jos ylettäisin :roll: On kaikkein hellin keino minusta.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Hyvät korallipihdit

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 30 Marras 2012 21:12

Itse olen käyttänyt Terra Nova PRO Coral Clipper M tikkumontiporiin / acroihin ja muihin keskipaksuihin koralleihin. Ohuempiin ja pehmeisiin olen käyttänyt Terra Nova PRO Cut Master leikkuria. Molempiin olen ollut niin tyytyväinen että olen hankkinut aina uudet kun ovat hajonneet kovan kulutuksen jälkeen. Clipperit kesti kaksi ja puoli vuotta noin joka kolmas tai neljäs kuukausi suoritettua kokonaisvaltaista pätkimistä, eli hintaansa nähden mielestäni hyvä työkalu. Clipperit soveltuu myös erinomaisesti paksun pakaste-mysislevyn paloitteluun.

Styloporat ja muut tosi paksut korallit olen kokenut parhaaksi pätkiä taltalla / talttapäisellä ruuvarilla ja vasaralla. Ruuvari oikeaan kohtaan ja kevyt napautus ruuvariin niin ovat usein haljenneet juuri halutusta kohdasta.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58


Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron