Alu-jalustan kansilevyn kiinnitys

Tee se itse - meininkiä.

Alu-jalustan kansilevyn kiinnitys

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 03 Joulu 2014 08:06

Olen väsäämässä ensimmäistä alumiinijalustaani. Nyt on kehikko paukuteltu kasaan ja aloin pohtimaan, että täytyykö tuota kansilevyä sen kummemmin kiinnittää alumiinikehikkoon (esim. ruuveilla). Äkkiseltään tuntuisi, että kyllä se siinä pysyy kun vaan pudottaa kehikon päälle. Kertokaahan alumiinijalustojen omistajat kuinka teillä on.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

Re: Alu-jalustan kansilevyn kiinnitys

ViestiKirjoittaja Dnoob » 03 Joulu 2014 08:28

Kyllä mie laittasin ruuveilla kiinni.
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Alu-jalustan kansilevyn kiinnitys

ViestiKirjoittaja pekkara » 03 Joulu 2014 10:16

Ruuvien puolesta minäkin. Kitkaa joka paikkaan kaiken varalta. Jostakin kumman syystä muutaman sadan kilon möhkäle alkaa liukua itsekseen johonkin suuntaan, vaikka kuinka olisi laittavinaan sen vaateriin. Entä onko sulla säädettävät jalat? Itse laitoin (väärin) tassujen ja parketin väliin juuri sopivan kokoiset muovisuojat (sellaiset tarrakiinnitteiset), muuta jo täyttöä seuraavana päivänä systeemi oli kävelemässä pois niiden päältä. Ei kun tunkilla ylös ja tilalle monta numeroa suuremmat. Nyt pysyy, mutta olisihan sen voinut tehdä ensimmäiselläkin kerralla.
396 l
pekkara
 
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Touko 2013 11:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alu-jalustan kansilevyn kiinnitys

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 03 Joulu 2014 15:19

Ok, kiitos näistä näkökulmista. Taidanpa sitten päsäyttää siihen ruuvit samalla kun vetelen tuon taustavanerijäykisteen kiinni jalustaan.

Mulla on kanssa säätöjalat jalustassa. Olen rakennellut altaan alle vanerista kaukalon 75mm korkeilla reunoilla, joka on maalattu ulkopuolelta höyryavoimella märkätilamaalilla ja sisäpuolelta käsitelty lattia-epoksilla. Lisäksi kaikki saumat on liimattu ja tiivistetty silikonilla. Meinaan upottaa kaukalon parkettiin betonilaatan muovin päälle ja laittaa sitten kaukaloon vesivahdin mahdollisten vuotojen varalta. Olen myös ajatellut, että kaukalo toimisi hyvin roiskevesisuojana. Jalusta tulee siis tämän kaukalon päälle ilman sen kummempia tassujen muovisuojia tms.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

Re: Alu-jalustan kansilevyn kiinnitys

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 03 Joulu 2014 19:52

Ikinä en ole levyjä kiinnittänyt tai nähnyt, että niin tekisi muutkaan. Mitään estettä sen kiinnittämiseen ei tietenkään ole, tukeehan se muuten huojuvaa kehikkoa aika kivasti mutta ei se allas levyineen sieltä päältä mihinkään luiskahta ilmankaan.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Alu-jalustan kansilevyn kiinnitys

ViestiKirjoittaja Dnoob » 03 Joulu 2014 20:02

Mulle tuli kehikko alustalevy ruuveilla kiinnitettynä. Tukevoitti merkittävästi kehikon yläosaa. Pakkohan ei ole tietenkään, mutta ei siitä haittaakaan ole. Päinvastoin :)
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Alu-jalustan kansilevyn kiinnityt

ViestiKirjoittaja pekkara » 03 Joulu 2014 22:58

Kalakaverit kirjoitti:Ikinä en ole levyjä kiinnittänyt tai nähnyt, että niin tekisi muutkaan. Mitään estettä sen kiinnittämiseen ei tietenkään ole, tukeehan se muuten huojuvaa kehikkoa aika kivasti mutta ei se allas levyineen sieltä päältä mihinkään luiskahta ilmankaan.

Ei luiskahda mutta liukuu, eritysesti altaan ja alle laitetun solumuovin kesken. En uskoisi ellen olisi nähnyt omassa olohuoneessa. Kun vaiva on vähäinen, tosiaan kannattaa ruuvata kansilevy kehikkoon. Ja laittaa kitkaa sen, solumuovin ja altaan väliin.
396 l
pekkara
 
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Touko 2013 11:47
Paikkakunta: Helsinki


Paluu D.I.Y

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron