Merivesikäyttöön soveltuvan (mustan) maalin ryhmätilaus?

Tee se itse - meininkiä.

Merivesikäyttöön soveltuvan (mustan) maalin ryhmätilaus?

ViestiKirjoittaja JariR » 18 Huhti 2013 15:30

Moi kaikille,

Ajattelin että jossain vaiheessa saattaisi tarvita maalia peittämään tuota susirumaa PVC-harmaata, jota silloin tällöin rakenteista pilkistelee. Siksi kiinnostaisi olisiko muilla foorumilaisilla kiinnostusta merivesikäyttöön sopivan spraymuovimaalin (luultavimmin musta) ryhmätilaukseen?

Tein aika intensiivisen Google-katsauksen ulkomaisiin riutta- ja merivesipalstoihin, ja sieltä lukemani mukaan Krylon Fusion muovimaali kävisi myös merivesikäyttöön. Itse ajattelin lähinnä peittää mahdollisesti altaiden ulkopuolisia ja näkyviä muoviosia, varauksella (ehkä) myös akvaarion sisällä. Mustaa PVC:tä kun ilmeisesti on vähän hankala saada, ja myös jossain tapauksessa akryyliosien maalaamiselle saattaisi ilmetä tarvetta. Ilmeisemmin ko. maalia on käytetty riuttaprojekteissa hyvällä menestyksellä, olettaen että maalin on annettu kiinnittyä kunnolla muoviosiin. Valitettavasti tässä pitää luottaa muiden harrastajien kokemuksiin, kunnon dataa kun ei ole. Maalia valmistava yritys itse ei ainakaan USA:ssa suosittele tätä nimenomaista käyttötarkoitusta, syynä luultavimmin hyvin tunnetut ja herkulliset USA:n oikeusjärjestelmän prosessit :)

Suomeen tätä kyseistä maalia ei tuoda (nimenomaa muoville tarkoitettua Fusion -merkkiä), joten purkit pitäisi siis tilata. Maalia saisi UK:sta tilaamalla (Caswell Europe), jolloin kuljetuksineen yhden purkin hinta tulisi olemaan 20-25€ kieppeillä, riippuen tilatusta määrästä. Pienin määrä oli vissiin 6 kappaletta joita he pystyvät toimittamaan. Tarkempi kokonaissumma on saatavissa kun purkkien määrä on tiedossa.

Mutta lyhyestä virsi kaunis, olisiko tällaiselle ylipäätään kiinnostusta tahi tarvetta?
JariR
 
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Huhti 2013 22:03

Paluu D.I.Y

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron