Ylivuoto ilman laatikkoa

Tee se itse - meininkiä.

Ylivuoto ilman laatikkoa

ViestiKirjoittaja omppu » 02 Touko 2013 14:03

Onko kellään pahaa sanottavaa ylivuodosta akvaarion keskellä ilman mitään ylivuotolaatikkoa? Lusselta olen saanut paljon infoa tästä, mutta ajattelin kysyä onko jollain mitään huonoja kokemuksia?

Tarkoituksena aloittaa kohta Shallow-reef projekti johon tulisi keskellle läpivienti ja siihen putki joka määrittää vedenpinnan korkeuden. Tarkoitus olisi tehdä ilman mitään laatikoita...
omppu
 
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Elo 2012 18:08
Paikkakunta: Töölö

Re: Ylivuoto ilman laatikkoa

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 02 Touko 2013 19:32

Putkiston todennäköisempi tukkeutumisriski tuossa ainakin on ja sitä kautta tulvimisvaara. Jos / Kun siihen tekee jonkun suojaritilikön, suosittelen tekemään siitä irroitettavan. Tämä on huomattavasti helpompi sitten laittaa etikkaan puhdistumaan jos sattuu ajankanssa tukkeutua kalkkilevästä.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylivuoto ilman laatikkoa

ViestiKirjoittaja omppu » 02 Touko 2013 20:21

Juu ajattelin tehdä siihen päälle jonkun sihdin tai vastaavan...
omppu
 
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Elo 2012 18:08
Paikkakunta: Töölö

Re: Ylivuoto ilman laatikkoa

ViestiKirjoittaja mrsalaatti » 03 Touko 2013 08:49

Reikä seinään ja siihen 90kulmaputki auki ylöspäin? Virtausnopeus 32mm putkistolla ja 50mm "ylivuotoputkella" luokkaa 100l/h, vastaava dursolla eli putki käännettynä alaspäin 1000l/h. Lisäksi metelöi.

Ainakaan oma viritys ei toiminut, suosittelen AM tyylistä takaseinää minkä taakse piilottaa tekniikkaa ja putkia.
mrsalaatti
 
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Maalis 2012 19:31

Re: Ylivuoto ilman laatikkoa

ViestiKirjoittaja JariR » 03 Kesä 2013 11:41

Tästä taisi olla aikaisemmin puhetta, miten lie Lussen systeemi (ilmeisesti yhdellä läpiviennillä) rakennettu. Onko tuohon viritetty joku palloventtiili ala-altaaseen menevään putkeen? Itse tekisin tuollaisen systeemin palloventtiratkaisulla jos haluaisi sen suhtkoht äänettömäksi, tosin sitten se kannattaisi yhdistää varaulostuloon, ja/tai johonkin veden pinnan tasoa tarkkailevaan systeemiin jos on neuroottisempi. Muuten kyllä lorisee kivasti.
JariR
 
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Huhti 2013 22:03


Paluu D.I.Y

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron