Altaan tausta

Tee se itse - meininkiä.

Altaan tausta

ViestiKirjoittaja tounison » 28 Elo 2013 12:26

Altaan taustaan kaivattaisiin muutama diy vinkki. Vaihtoehtoina taitaa olla kuva, maalaus(millä maalilla) tai sisälle joku 3D. Sävyinä taidetaan käyttää melko tummia sinisiä. Onko kukaan laittanut sisälle kivilaattoja, mitä käytetään sisustukseen?
Katsoin muutamaa laattaa töissä ja pitäisi olla luonnon materiaalia, pitääkö silti päällystää jollain lakalla tai vastaavalla. Olisi aika maukas ainakin makeaanveteen :D Taitaa olla hankala puhdistaa...
tounison
 
Viestit: 83
Liittynyt: 25 Elo 2013 21:01
Paikkakunta: Lieto

Re: Altaan tausta

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 28 Elo 2013 13:13

Olen joskus kuullut, että komeimman taustan saa laittamalla altaan taaksen sinisen levyn jokusen sentin irti takalasista. Sitten sinisävyinen T5 tai LED valaisin porottamaan ylhäältä levyyn juuri oikeassa kulmassa jolloin siihen levyn pintaan tulee "meren syvyyden kajastuksen" näköinen pinta. Jos joku on tällaisen tehnyt niin myös minä kuulisin toteutuksesta mieluusti lisää.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

Re: Altaan tausta

ViestiKirjoittaja tounison » 28 Elo 2013 14:13

Tuohon taustaan voisi tehdä pienet kehyksetkin, mihin laittaa muutaman ledin kiinni. Näin ei tulisi ohivuotoakaan huoneeseen.Joka tapauksessa taakse tulee joku suoja, ettei näy putkitukset. Tämän valon voisi tuoda alhaaltakin päin, jos on hiekkaa tarpeeksi ettei ledit näy suoraan katsoen. Pitäisikö lasi silti maalata vaalealla sinisellä, että kuultaisi vain läpi valo
tounison
 
Viestit: 83
Liittynyt: 25 Elo 2013 21:01
Paikkakunta: Lieto

Re: Altaan tausta

ViestiKirjoittaja Kimmo S » 16 Tammi 2015 14:14

Sivuhuomiona, että kannattaa yrittää estää veden valuminen altaan takalasille. Jää meinaan rumat valumajäljet, jos niitä ei pääse putsaamaan. Meillä on allas parin sentin päässä seinästä ja lähes mahdoton kunnolla putsata takalasin ulkopintaa. ... Niinpä on vähän karut valumajäljet parissa kohtaa...
Kimmo S
 
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Heinä 2012 09:28


Paluu D.I.Y

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron