Amphiprion ocellaris

Yleistä keskustelua eliöstöstä.

Amphiprion ocellaris

ViestiKirjoittaja Feenix » 20 Heinä 2014 22:52

Hei,
jos joku tietävä osaisi kertoa että mikä on sopivan kokoinen akvaario näille vuokkokaloille. Olen ymmärtänyt että näitä pidetään myös pienissä altaissa, mutta sitten joidenkin lähteiden mukaan tarvitsisi vähintään 200l :roll:
Olen näitä haaveillut nano altaaseeni, mutta jos tosiaan tarvitsevat isomman altaan niin sitten varmaan pitää ruveta haaveilemaan muusta. Mikä siis olisi sopivan kokoinen allas näille?
Feenix
 
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Joulu 2012 00:13

Re: Amphiprion ocellaris

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 20 Heinä 2014 23:02

Kyllä mä sellasta 100 litrasta minimissään suosittelisin pariskunnalle.
Nuo käyttävät kyllä kaiken tilan mitä niille on tarjolla, mutta kun asettuvat aloilleen merivuokkoon tai korvaavaan koralliin, niin eivät siitä sitten liikukaan mihinkään. Satalitraseen ei taas hirveen moni merivuokko mahdu, että jos sellaisen haluaa niin altaan koon on oltava suurempi.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Amphiprion ocellaris

ViestiKirjoittaja Dnoob » 21 Heinä 2014 06:01

ocellaris on jokaiseen merialtaaseen pakkohankinta :D

Minulla oli muutaman kuukauden vuosia sitten 2kk tilapäismajoituksessa 2 ocellarista 55 litraisessa. Kyllä ne hengissä säilyi, mutta oli se allas ihan liian pieni. Tuo on kyllä totta, että isäntävuokon/korallin valittuaan ei ne paljoa siitä liikuskele kuin ruuan perässä.
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Amphiprion ocellaris

ViestiKirjoittaja Feenix » 06 Elo 2014 09:35

Kiitoksia paljon vastaksista. Taidan siis jättää ne hankkimatta tällä kertaa, ainakin tämän hetkiseen altaaseen.
Ehkä sitten seuraavaan isompaan, sitten joskus :)
Feenix
 
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Joulu 2012 00:13


Paluu Kalat ja selkärangattomat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron