Tridacna Maxima ei avaudu täysin

Yleistä keskustelua eliöstöstä.

Tridacna Maxima ei avaudu täysin

ViestiKirjoittaja bjorkmark » 02 Syys 2014 17:35

Onkohan syytä huolestua? mulla on altaassa 3 tridacna maximaa ja yksi tridacna derasa simpukka. 2 pienempää maximaa ovat suurimman osan päivää auki komeasti, samoin derasa. Yllättäen tietenkin suurin ja hienoin maxima aukeaa vain osittain ja työntää "helttansa" ulos ainoastaan kuorien reunan tasalle. Kyseinen simpukka on sijoitettu altaan parhaalle paikalle ja on ollut minulla nyt noin kuukauden. Simpukan värit ovat hienot ja se reagoi valoon ja liikkeisiin hyvin. Altaan vesiarvot pitäis olla kunnossa ja liialta streamien puhallukselta maxima nyt suojassa. olisko kenelläkään ideoita/vinkkejä millä kaverin sais tulemaan kuorestaan?
bjorkmark
 
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Tammi 2013 19:39

Re: Tridacna Maxima ei avaudu täysin

ViestiKirjoittaja Dnoob » 02 Syys 2014 17:40

Älä huolestu, ne kiukuttelee joskus. Siellä voi olla joku, mikä sitä häiritsee tai joku käy sitä öisin kiusaamassa. Mulla simpukasta katosi mystisesti palasia heltasta ja silloin oli piilossa. Syylliseksi paljastui yllättäen Coris Gaimard, joka otti maut ohiuidessaan.
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Tridacna Maxima ei avaudu täysin

ViestiKirjoittaja Gorkki » 03 Syys 2014 23:23

Toivon mukaan ei ole mitään vakavaa, mutta kannattaa myös tarkistaa ettei simpukassa ole pieniä simpukkaa vahingoittavia kotiloita. Tässä artikkeli, jossa kuvakin noista kotiloista. Artikkelin mukaan nousevat pohjahiekasta yöaikaan.
http://www.advancedaquarist.com/2009/3/aafeature1
Gorkki
 
Viestit: 35
Liittynyt: 01 Syys 2011 21:07
Paikkakunta: Masku


Paluu Kalat ja selkärangattomat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 6 vierailijaa

cron