Kokemuksia Oliivivälskäristä?

Yleistä keskustelua eliöstöstä.

Kokemuksia Oliivivälskäristä?

ViestiKirjoittaja Dnoob » 07 Syys 2014 06:31

Kokemuksia kaipaisin Oliivivälskäristä ( Acanthurus olivaceus) riutta-altaassa. Muistan teillä sellaisia olleen, mutta onko hyvä kaveri syömään levää ja onko kovin agressiivinen myöhemmin lisättyjä välskäreitä kohtaan?
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Kokemuksia Oliivivälskäristä?

ViestiKirjoittaja RoopeB » 07 Syys 2014 10:34

Minulla oli tuommoinen altaassa, mutta joutui sittemmin pilkkutaudin kouriin ja mehehtyi. Kala oli aikuisväreissä ja kokoa ehkä parisenkymmentä senttiä. Tämä yksilö oli luonteeltaan säyseä kaveri, eikä koskaan käyttäytynyt huonosti ketään kohtaan. Altaaseen kotiutui leucosternon myöhemmin, se ei aiheuttanut Oliivin käytössä muutoksia. Levää Oliivi söi, mutta ei mun mielestä samalla tarmolla mitä esimerkiksi Paletti on tehnyt.

Ainakin tuo oma yksilö oli kaikella tapaa hyvä kala. Kaiholla muistelen, snif.
RoopeB
 
Viestit: 100
Liittynyt: 16 Touko 2012 13:01
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Kokemuksia Oliivivälskäristä?

ViestiKirjoittaja Dnoob » 07 Syys 2014 14:05

No kohtapa se selviää, torstaina uiskentelee altaassa.
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Kokemuksia Oliivivälskäristä?

ViestiKirjoittaja MiTa » 07 Syys 2014 22:02

Kaikista kiltein (nössöin) välskäri mun välskäri kokoelmasta. Erittäin kaikki ruokainen läski.
Tulee hienommaksi väritykseltään mitä vanhemmaksi tulee. Oli todella kauan poikas värityksellä. N. Pari vuotta ennenkuin tuli aikuisväritys.
Helppo välskäri munmielestä.
Suolavettä pyörimässä: 330x70x70 pää allas, 170x80x70 sivu allas, 175x50x35 tekniikka allas ja 125x50x55 korvausvesi allas.
MiTa
 
Viestit: 35
Liittynyt: 12 Kesä 2012 22:47
Paikkakunta: Pietarsaari


Paluu Kalat ja selkärangattomat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron