Montiporat bliitsaa

Yleistä keskustelua eliöstöstä.

Re: Montiporat bliitsaa

ViestiKirjoittaja Samigo » 11 Joulu 2012 18:28

Dnoob kirjoitti:Mie olen aatellu sillee, että jos >30 yksilöstä 2 bleezaa annan niien mennä jos ovat mennäkseen mielummin kun alan kauhealla korjausrumballa summamutikassa sääteleen kaikkea mahdollista ja riskeeraan ne muut. Lopputulos voi olla onnistuminen tai katastrofi... Mutta se onki minun kiero tapa suhtautua asiaan :lol:


Tuossa on paljonkin pointsia. Mulla kun on tuo vedenvaihtoaika kohta muutenkin, niin vaihdan vähän reilummin vaikka en jaksakaan uskoa, että jokin 20 % vaihto helpottais mitenkään sitä seikkaa, joka noita tikkuja nyt ahdistaa.
540 l (150x60x60); käynnistetty 1.4.2013.
Samigo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Marras 2011 18:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Montiporat bliitsaa

ViestiKirjoittaja Iipuli » 11 Joulu 2012 20:26

Mulla kanssa yksi punainen tikkumonti teki ihan saman tempun. :/ Toinen, eri osotteesta tullut on ihan ok. Samoin muun väriset. Dippailin tota punaista tikkua makeaan ja jodiin, mitään ei irronnut.
No, vaihtarina acrot on tosi komeena, et en valita. Vesiarvoista en löytänyt selitystä. En myöskään ole vaihtanut mitään akvan hoidossa käytettyä tuotemerkkiä, saati muuttanut rutiineita.
Mulla kyllä toi allas on sellanen ravinnepommi... :?
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Montiporat bliitsaa

ViestiKirjoittaja Iipuli » 11 Joulu 2012 21:26

Btw...Kelasin asiaa ja tajusin, että mulla pH laski ja samaan aikaan alko toi monti kiukutella. pH Laski 7.8.8.05 välille.
Nopeesti vilasten en löytäny sun pH arvoa. Ootko sitä kytänny?
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Montiporat bliitsaa

ViestiKirjoittaja Rapide » 11 Joulu 2012 22:34

7.8 on vielä aivan normaalin rajoissa.
Rapide
 

Re: Montiporat bliitsaa

ViestiKirjoittaja Samigo » 12 Joulu 2012 01:30

Iipuli kirjoitti:Btw...Kelasin asiaa ja tajusin, että mulla pH laski ja samaan aikaan alko toi monti kiukutella. pH Laski 7.8.8.05 välille.
Nopeesti vilasten en löytäny sun pH arvoa. Ootko sitä kytänny?


Kyllä se oli pitkään melko alhainen; päivä 8.0, yö 7.7 tms.. Sitten sain doserin kautta vihdoin automatisoidun järjestelmän dosata kalkkivettä ja sen jälkeen on ollut 8.5 - 8.1. Tosin alhaisillakin pH-arvoilla mentiin iloisesti se yli puoli vuotta ilman oireita. Ja vielä lisäksi edellinen pH-mittari levis tuossa pari-kolme kuukautta sitten (ennen doserin polkaisemista tulille) ja sen loppuaikoina mulla oli aika skeptinen suhtautuminen sen näyttämiin arvoihin.
540 l (150x60x60); käynnistetty 1.4.2013.
Samigo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Marras 2011 18:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Montiporat bliitsaa

ViestiKirjoittaja Iipuli » 12 Joulu 2012 11:16

Rapide kirjoitti:7.8 on vielä aivan normaalin rajoissa.

Meinasinkin ennemmin sitä vaihtelua. Kyl snää tiiät.
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Edellinen

Paluu Kalat ja selkärangattomat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron