Acropora valkaistuu

Yleistä keskustelua eliöstöstä.

Re: Acropora valkaistuu

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 24 Huhti 2013 01:26

Korallit tuli liikkeen kautta ja on minulla ollut reilu pari kuukautta. Olivat hyvin voivan näköisiä kokoajan. Ja kotiutus tilanyeessa en laittanut korkeimmalle kiven kohdalle acropofia, vaan pohjan lähettyviltä nostin pikku hiljaa ylös. En tiedä migkä valot ovat olleet liikkeessä käytössä, mutta minulla oli siinä välissä nyt sellainen viikon pätkä jossa oli vain 4*80 T5 päällä. Nyt olen ruennut ajamaan HQI valoja käyttöön takasin 4 aluksi neljä tuntia ja siitä suunnillee n. 0.25 - 0.5 alkuun ja lppun lisää aika. Mutta valkaistuminen alkoi kun koralli oli ollut altaassa sen parisen kuukautta ja jatkuu edelleen sama ilmiö. Voiko sitä enää pelastaa millään opin?
Jooseppi
 
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Marras 2012 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Acropora valkaistuu

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 24 Huhti 2013 07:43

Jos valkaistuminen etenee nopeasti, on koralli fragitettava. Korallista leikataan puhtailla leikkureilla ( sakset, korallipihdit, sivuleikkurit, oksasakset ;) ) terveet oksat pois, sen verran että sentin verran jää tervettä kudosta kuoliokohdanpuolelle. Pieni korallin oksa olisi hyvä saada liimattua johonkin pieneen kivenpalaan kiinni.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Acropora valkaistuu

ViestiKirjoittaja tounison » 26 Loka 2013 19:58

[quote="Jooseppi"Mutta valkaistuminen alkoi kun koralli oli ollut altaassa sen parisen kuukautta ja jatkuu edelleen sama ilmiö. Voiko sitä enää pelastaa millään opin?[/quote]

Olisi ollut kiva lukea myös lopputulema :o Kolme sivua jutta ja sitten loppu kuin seinään :x
tounison
 
Viestit: 83
Liittynyt: 25 Elo 2013 21:01
Paikkakunta: Lieto

Re: Acropora valkaistuu

ViestiKirjoittaja Jooseppi » 15 Joulu 2013 21:44

No mulla ne meni kaikki roskiin. Fragituksesta huolimatta.... Yksikään ei jatkanut kasvuaan. En tiiä syytä mikä teki sen, olen vaan päätellyt jotta kivikorallit ei sitten meidän altaassa pärjää.
Jooseppi
 
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Marras 2012 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Acropora valkaistuu

ViestiKirjoittaja kaitsuh » 15 Joulu 2013 23:42

kaitsuh
 
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:18
Paikkakunta: kiiminki /Oulun Akvaarioseura

Edellinen

Paluu Kalat ja selkärangattomat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron