Mikä kala?

Yleistä keskustelua eliöstöstä.

Mikä kala?

ViestiKirjoittaja Rapide » 20 Elo 2013 10:56

Allas on 46-litrainen Fluval Edge. Vaahdotinta ei ole, virtaus on kohtalainen ja valaistus voimakas.
Kiveä on 4,6kg, ja se on kasattu suhteellisen löyhästi.

Olen koittanut miettiä altaaseen sopivaa kalaa tai kaloja, mutta aika vähän tuntuu olevan vaihtoehtoja, joita voisi harkita...
Perus tokko-ja-pistooli ei enään harrastuksen tässä vaiheessa ehkä ole se mieluisin optio.

Mielessä on käynyt erilaiset neulakalat sekä A.maculosus krotti, mutta jälkimmäinen vaatisi isomman altaan...
Vai vaatiiko...?
Ehdottakaa ihmiset hyvät, jos mieleen ponnahtaa jokin laji.
Hinta ei suoranaisesti ole kriteeri, joskin järjettömyyksiin ei sovi sortua. Saatavuus on tietenkin myös pidettävä mielessä, joten ihan villiksi ei parane heittäytyä senkään suhteen. Minä kiitän ;)
Rapide
 

Re: Mikä kala?

ViestiKirjoittaja vici84 » 20 Elo 2013 12:14

Vähän erikoisempi tokko olisi esim. Discordipinna griessingeri
Hänelle riittää noi litrat :)

Toinen erittäin makee elukka on Glaucus atlanticus.
Ei mitään tietoa jos pärjää akvaariossa taikka saatavuudesta, todella kiinnostava elukka joka tapauksessa ;)
Keittiöriutta 95 x 65 x 55 perustettu 02/2014
vici84
 
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2012 06:57
Paikkakunta: Karjaa

Re: Mikä kala?

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 20 Elo 2013 16:22

Mulla on ollut SPS painoitteisessa riutta-altaassa jo useamman vuoden näitä: Doryrhamphus excisus

Voisin kuvitella, että pärjäisivät nanossakin, koska eivät uiskentele ihan kauheasti ja siten vaadi suuria määriä tilaa. Varmasti aluksi joutuu nanossa tarjoamaan jotain elävää ruokaa, mutta ajan kanssa syönyt mulla myös mysistä ja lastuja.

Näiden touhuja on ihan kiva seurailla, varsinkin jos sattuu saamaan pariskunnan. Ovat tykänneet olla isommallakin porukalla tossa isossa altaassa, en tiedä sitten miten suhtautuvat jos allas on nanon kokoinen.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

Re: Mikä kala?

ViestiKirjoittaja Rapide » 21 Elo 2013 06:09

Juuri tuo D.excisus on ollut ajatuksissa...
Tuo Vicin ehdottama tokkokin on aivan superpäräyttävä! Itseasiassa nanolajeja on aika paljon, pitää vain löytää se oikea lähestymissuunta näköjään :)

Luulen tosin, että se haettu laji löytyi jo...
Rapide
 

Re: Mikä kala?

ViestiKirjoittaja Suklaamonni » 21 Elo 2013 08:46

vici84 kirjoitti:Toinen erittäin makee elukka on Glaucus atlanticus.
Ei mitään tietoa jos pärjää akvaariossa taikka saatavuudesta, todella kiinnostava elukka joka tapauksessa ;)


Tuollainen olisi kyllä mahtava! En kyllä jaksa lakata ihmettelemästä, että minkälaisia otuksia tuolla veden alla liikkuu!
Suklaamonni
 
Viestit: 305
Liittynyt: 16 Joulu 2012 21:52
Paikkakunta: Kirkkonummi


Paluu Kalat ja selkärangattomat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron