Stenopus tenuirostris

Yleistä keskustelua eliöstöstä.

Stenopus tenuirostris

ViestiKirjoittaja Rapide » 13 Marras 2011 09:39

Sain tänään pariskunnan näitä veijareita rescue casena. Onko mitään vinkkejä hoitoon, saati lisääntymiseen. Rouvalla on meinaan pyrstö täynnä munia!
http://reeflex.merivesi.fi/tiere/1061_S ... ostris.htm
Rapide
 

Re: Stenopus tenuirostris

ViestiKirjoittaja Rapide » 13 Marras 2011 11:15

Itseasiassa aloin miettimää, että onko mitään järkeä edes laittaa noita pikkusia lähes 1000-litraiseen akvaarioon :?
Niin kauniita kuin ovatkin, niin ovat yhtä pieniä ja voisi olla viimeinen kerta kun kavereita näkisi... Ehkä jonkun toisen harrastajan pienemmässä riutassa kaunokaisista saattaisi olla enemmän iloa, mutta ahneena ja itsekkäänä yksilönä en osaa päättää pidänkö ravut itse, vai annanko eteenpäin... Choises, choises... :?:
Rapide
 

Re: Stenopus tenuirostris

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 13 Marras 2011 12:12

Kyllä sen pari-kolme senttisenkin ravun bongaa tonnisesta riutasta. Ehkä sitä ei jatkuvasti näe, mutta en kyllä itse näe noita isompiakaan sen enempää.
Toki noille pienille on sitten usein uhkiakin enemmän (kalat, taskuravut).
Viljelyyn en oikein mitään osaa sanoa. Rapujen pennut käy niin monia vaiheita nuoressa iässään, ettei niiden hengissäpito ole helppoa.
Täällä kipittelee pariskunta Stenopus hispiduksia, joista katsoin taas mammalla olevan munat pyrstön alla. Annan sen niitä ihan rauhassa kanniskella ja löyhytellä. Lopuksi saavat korallit sitten juhla-aterian ja elämä jatkaa kiertoaan.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Stenopus tenuirostris

ViestiKirjoittaja Rapide » 13 Marras 2011 12:39

Hispiduksia on jo mun ostislistalla :D Ne on parhautta!
Rapide
 

Re: Stenopus tenuirostris

ViestiKirjoittaja Rapide » 14 Kesä 2012 05:52

Tenut on nyt muuttaneet myös uuteen altaaseen! Suureksi hämmästyksekseni pariskunta oli edelleen hengissä ja hyvässä lihassa.
Siiirron jälkeen olen kerran nähnyt ravut, ja silloinkin siirtäessäni erästä kiveä hieman.
Vaikka niitä en koskaan enään näkisi, niin ainakin tiedän että altaassa on niitä :D

Hispidukset taas eivät muuttaneet yhtä hyvin. Haaviessani kavereita siirtoämpäriin naaras pudotti toisen kintaansa, ja uros molemmat rukkaset!
Pöljiä elukoita, kun vaaran uhatessa heittävät ainoat aseensa pois...
Rapide
 


Paluu Kalat ja selkärangattomat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron