HW Hydrokollin käyttö korvausveden mukana

NO3 , 53mS , NaHCO3 , NH4 , 35ppt , 2,5-4meq/l (7-11dKH)
Vesikemia on tärkeä osa merivesiharrastusta ja tietoa siitä löydät täältä.

HW Hydrokollin käyttö korvausveden mukana

ViestiKirjoittaja Akutila » 01 Syys 2011 17:28

Jotkut Hydrokollia sen annostelusuosituksen mukaan kokeilleet tietänevät mitä se tekee vaahdottimen vaahdontuotannolle. Ohjeannoshan tuossa on aivan naurettavan suuri ja sillä saa jo hillitä vaahdottimen ilmansaantia aika reilusti, mutta jotkut ovat laittaneet Hydrokollia pienissä määrin korvausveden sekaan kiihdyttämään vaahdottimen tuottoa hieman. Olen itsekkin kokeillut annostelua 20 ml Hydrokollia 30 litraan korvausvettä, mutta tällä määrällä ja vaahdottimen normaaliasetuksilla minulla on pari kertaa vaahdotin kuohahtanut täyttäen kupin. Vaahdotin on AquaMedic Turboflotor 5000 Shorty 2.

Pienemmällä 10 ml määrällä olen jo saanut kohtuullisen hyviä tuloksia ja vaahdottimen tuotto on parantunut hillitysti. Tämä näkyy erityisen hyvin siinä etteivät lasit leväty niin nopeasti kuin ilman Hydrokollin käyttöä. Vinkkinä niille joiden vaahdotin ei tunnu normaalisti tekevän riittävästi töitä. Noin pieni Hydrokollin käyttö ei ihan palvele sen alkuperäistä tarkoitusta, mutta toimii hyvin pienenä ärsykkeenä vaahdottimelle. Kokeilen seuraavaksi 15 ml / 30 litraa korvausvettä ja katson tuleeko vielä kuohahduksia.

Tietysti myös korvausveden kulutus vaikuttaa ja lämpimillä keleillä pitää muistaa käyttää hieman vähemmän Hydrokollia, jottei vaahdotin korkkaa.
Akutila
 
Viestit: 191
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:50
Paikkakunta: Tampere

Paluu Vesikemia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron