Suolat+ lisaaineet

NO3 , 53mS , NaHCO3 , NH4 , 35ppt , 2,5-4meq/l (7-11dKH)
Vesikemia on tärkeä osa merivesiharrastusta ja tietoa siitä löydät täältä.

Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja kaitsuh » 23 Loka 2012 18:49

Ajattelin kysellä mitä aineita muut täällä käyttää omissa altaissa? (pietään erikseen uusi kysely mitä ite harrastaja käyttää.) :D

Itse olen lisännyt altaseen näitä:
- Hw marinemix reefer suolaa
- hw Trace tip I & II
- Korallen-zucht Coral Vitalizer
- Korallen-zucht Amino Acid High Concentrate
- Ballingit

Ja nyt on testissä toi Prodibio REEF BOOSTER
kaitsuh
 
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:18
Paikkakunta: kiiminki /Oulun Akvaarioseura

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 23 Loka 2012 19:23

Suolana : AquaMedic Reef Salt
Ballingit: NaHCO3, NaCl2, MgCl joiden joukkoon sekoitan FaunaMarinin tracet
Koralleille ruoka-ja vitamiinit: JBL KorallFluid
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Mika » 25 Loka 2012 08:54

Tähän asti olen käyttänyt suolana Tropic Marin Pro-Reef, mutta taidan jatkossa tilata joko Red Sea Coral Pro:ta tai Reef Crystals:ia.
Pari viikkoa sitten aloitin lisäämään näitä Salifert Coralline Aminoacids ja Korallen-zucht K-I-F Concentrate (jodia, bromia, kaliumia ja fluoria), mutta niiden vaikutuksista lienee turhan aikaista arvailla vielä mitään. Ajatuksena kaunis, eli tuskin näistä suurempaa haittaakaan on?

Ballingina menee tuo perus NaHCO3, NaCl2, MgCl.

Traceja olen tässä pähkäillyt, kun mistään tuoteselostuksesta en suoraan löydä tietoa siitä, mitä voi tai kannattaa sekoittaa näihin balling aineisiin. Linkittäkäähän jokin sivusto josta voisin lukea lisää aiheesta.
Mika
 
Viestit: 217
Liittynyt: 02 Syys 2011 07:36

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Rapide » 25 Loka 2012 09:20

Taisin Iipulin ketjuun linkata sen joskus... Kaivelkaapa reippaammat esiin :D

Edit. Tässähän se olikin suoraan tuossa aiemmin!
viewtopic.php?f=14&t=232
Rapide
 

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Mika » 25 Loka 2012 09:30

No voi vee.. tuli taas tyhmä olo, mutta oon jo tottunut siihen. Kiitti Ilkka!
Mika
 
Viestit: 217
Liittynyt: 02 Syys 2011 07:36

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Mika » 25 Loka 2012 13:18

No niin.. luettu on tuo ja vähän muutakin. Pää menee vaan sekasin eikä asiassa pääse ollenkaan eteenpäin.

Onko olemassa mitään valmiita tuotteita joilla pääsee edes lähelle tuota Ilkan linkittämää "Balling individual plus" kombinaatiota ja jonka voi joko sekoittaa noihin perus liuoksiin tai jonka voisi nesteenä annostella pumpulla? Tuo Fauna Marin trace B minkä löysin aquafairin sivuilta ei ainakaan vaikuta niin monipuoliselta kuin tuo individual plussa.
Voisin helpostikkin sekoittaa yhteen kolmesta liuoksesta magnesiumin, mutta miten selviäisin näistä muista traceista ja mahdollisesti jopa aminohapoista ilman manuaalista lisäämistä?
Mika
 
Viestit: 217
Liittynyt: 02 Syys 2011 07:36

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja kaitsuh » 25 Loka 2012 14:59

Mika kirjoitti:Tähän asti olen käyttänyt suolana Tropic Marin Pro-Reef, mutta taidan jatkossa tilata joko Red Sea Coral Pro:ta tai Reef Crystals:ia.
Pari viikkoa sitten aloitin lisäämään näitä Salifert Coralline Aminoacids ja Korallen-zucht K-I-F Concentrate (jodia, bromia, kaliumia ja fluoria), mutta niiden vaikutuksista lienee turhan aikaista arvailla vielä mitään. Ajatuksena kaunis, eli tuskin näistä suurempaa haittaakaan on?

Ballingina menee tuo perus NaHCO3, NaCl2, MgCl.

Traceja olen tässä pähkäillyt, kun mistään tuoteselostuksesta en suoraan löydä tietoa siitä, mitä voi tai kannattaa sekoittaa näihin balling aineisiin. Linkittäkäähän jokin sivusto josta voisin lukea lisää aiheesta.


itsekkin olen käyttänyt tuota tropic marin pro-reef, siiryin pois kun vesiarvot ei millän pysynyt kohilla. Sen jälkeen siiryin tuohon HW:n suolaan ja arvot ovat kohillaan sen jälkeen pysynyt.
Nyt siirryn tuohon Red sea coral pro:hon kun rupeaa saamaan paikallisesta liikkeestä sitä.
Ei tarvi aina tilailemassa netistä ja odotella milloin tulee perille.
kaitsuh
 
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:18
Paikkakunta: kiiminki /Oulun Akvaarioseura

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Dnoob » 25 Loka 2012 15:25

Täällä on ainoa paikallinen suola Red Sea:n tuote, mutta maksaa tuplasti enempi ko etelästä tilattu TM. En ole kyllä ite Pro Reefin kans huomannut mitään ongelmia vesiarvoissa.
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Aqualung » 25 Loka 2012 17:07

Doseriin vaan lisää linjoja nin saa naminamihapot ja muut tracet tiputettua. Sisältääkös Grotech ABC litkut kaikki tarvittavat?
140x70x55 (+ muutama elintoimintojen ylläpitoon kytketty allas) ja 125x40x45
Aqualung
 
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:11
Paikkakunta: Lieto

Re: Suolat+ lisaaineet

ViestiKirjoittaja Rapide » 25 Loka 2012 17:11

En minäkään. En edes Bio Aktifin kanssa, vaikka olenkin kuullut, että sen kanssa on joillakin ollut ongelmaa.
Minulla on kyllä korkea luottamus Tropic Marinin tuotteita kohtaan.
Rapide
 

Seuraava

Paluu Vesikemia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron