Vedenparannusaine merivesiakvaarioon

NO3 , 53mS , NaHCO3 , NH4 , 35ppt , 2,5-4meq/l (7-11dKH)
Vesikemia on tärkeä osa merivesiharrastusta ja tietoa siitä löydät täältä.

Vedenparannusaine merivesiakvaarioon

ViestiKirjoittaja Teemu Salonen » 31 Maalis 2013 23:15

Surffaillessa sattu tällänen silmiin: Reef Tonic Joko joku nopea on ehtinyt ainetta kokeilemaan tai onko siitä maailmalla käyttökokemuksia enemmän. Uusi tuote näyttää suomen markkinoilla olevan.
Teemu Salonen
 
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Syys 2011 13:36

Re: Vedenparannusaine merivesiakvaarioon

ViestiKirjoittaja Aqualung » 01 Huhti 2013 08:29

Vedenparannusaine? Siis tuollahan vain täydennetään alkaliniteettia ja kalsiumpitoisuutta altaan yksilöllisen kulutuksen mukaan kuten 2-part B-ionicillakin joka on liki kaikilla amerikkalaisilla pienempien altaiden omistajilla käytössä.
Viimeksi muokannut Aqualung päivämäärä 01 Huhti 2013 08:50, muokattu yhteensä 1 kerran
140x70x55 (+ muutama elintoimintojen ylläpitoon kytketty allas) ja 125x40x45
Aqualung
 
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:11
Paikkakunta: Lieto

Re: Vedenparannusaine merivesiakvaarioon

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 01 Huhti 2013 08:48

Sana `vedenparannusaine`on tässä yhteydessä hieman väärä, kun sille on jo muovautunut harrastuspiireissä oma tarkoituksensa eikä tämä aja sitä samaa asiaa. Miksi se ei vaan voi olla kalsiumlisä tmv.. mitä se siis on.
Pienemmissä (alle 200 litrasissa) näitä valmiita nesteitä tai jauheita käytetään aika paljon ja ovat käteviä, mutta isompien altaiden kohdalla näiden käyttö nousee jo turhan hinnakkaaksi. Nämä tuotteet kun toimii pitkälle samalla tavalla, on enää kyse siitä kuka valmistaa halvimman tuotteen suhteessa riittoisuuteen. Mä valmistan itse. Kun 99,3% ruokasoodaa saa 3-5€ / kg, ja itse tarvitsen sitä reilun kilon omaan KH:n ylläpitoon, riittoisuus 2-3 kuukautta (15 litraa) niin tälle on vaan paha kilpailla millään valmisnesteillä.

Hyvä kuitenkin, että tuotesarjat kehittyvät merituotteidenkin osalta. Uutuudet ovat aina tervetulleita.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo


Paluu Vesikemia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron