Katastrofi

Onko sinulla joku tunnistamaton asukki altaassa? Täältä voi löytyä apua.

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 11 Maalis 2013 15:43

Näissä tilanteissa on ihan paikallaan miettiä, että mitä altaassa on tapahtunut, mitä sinne on tullut ja mitä sieltä lähtenyt viimeisen kuukauden aikana ja kenelle. Sen pohjalta alkaa tiedustelemaan "vastapelureiden" tilanteita onko heillä havaittu mitään. Syyllisten etsiminen tuntuu toissijaiselta asialta, koska tuskin kukaan tarkoituksella kenenkään altaaseen mitään tappavia tauteja haluaa tartuttaa. Käytetään energiat mielummin siihen kuinka saadaan nämä vihuliaiset pois ja altaat kuntoon.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja Aqualung » 11 Maalis 2013 15:53

Ja sen verran vielä että pari flättiä on voinut olla altaassa jo useita kuukausia. Kanta kun kuitenkin kasvaa exponentiaalisesti ja alkuun korallien oma kasvu riittää pitämään tuhot kurissa, voi olla hyvinkin vaikea lähteä arvioimaan milloin loisötökät ovat altaaseen alunperin ilmestyneet.
140x70x55 (+ muutama elintoimintojen ylläpitoon kytketty allas) ja 125x40x45
Aqualung
 
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:11
Paikkakunta: Lieto

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja kaitsuh » 11 Maalis 2013 16:11

Nyt ei saa vetää herneitä nenään.
Minun mielestä on vain syyllinen se joka korallin taikka kalan sinne altaseen laittaa dippaamatta tai karanteenamatta.
Olet siinä vaiheessa ottanut tietoisen riskin.

Katoppa illalla kun valot on sammuneet myös yövalot jos on sellaiset.
Odota vähän aikaa, puoli tuntia ja ota taskulamppu ja katso agrojen ja montiporien pintoja ja alapintoja. itellä oli semmoinen vaalea mato jolla oli viuhkoja nyt en muista sen nimeä. kirjoitin siitä muistaakseni täällä. Ne tuli kivien mukana, uutta kiviä balilta olivat karanteenissä siitä huolimatta ilmestyi altaseen.
Dippaamalla pääsin eroon niistä ja heitin sen montiporan roskiin ja siihen loppui ongelmat.
Tuossa kun Dnoobin kanssa kun swapattiin niin ennen kuin vein hänelle frägit niin dippasin ne curessa ja sama homma kun toin frägejä kotiin.
Ei se karanteenaminen noissa kivissä aina auta, opin siitä jotain. Kantapään kauttahan ne pitää oppia.

Ei kun tsemppiä sinne.
kaitsuh
 
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:18
Paikkakunta: kiiminki /Oulun Akvaarioseura

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 11 Maalis 2013 18:01

Ylläpito pistää sitten hieman peliä poikki.
Asiattomuudet, syyttelyt ja muutkin asiaankuulumattomat jutut eivät auta nyt tähän katastrofiin yhtään vaan yritettäisiin nyt saada vain autettua kanssaharrastajia kun heillä on hätä.

Ketjua on siivottu siis minun toimesta!

Edit: Ketjua muokattu ja viestejä poistettu hieman lisää. Pyydän nyt hieman rauhoittumista ja kaikki toisiin henkilöihin liittyvät herjaamiset, haukkumiset ja syyttelyt tulee poistumaan tältä palstalta ilman erillisiä ilmoituksia. Käyttäkää mielummin YV-toimintoa, kiitos!
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja Iipuli » 11 Maalis 2013 20:39

Kalakaverit ja Kaituh ovat täysin oikeassa.
Itse olen syypää, kun en ole dipannut. En myöskään usko, että KUKAAN tahallaan lähtisi saastuttamaan toisen allasta.
Kuten aiemmin sanoin, asia pitää selvittää ja hoitaa, eikä alkaa lahtaamaan ihmisiä.
Saattaa ihan hyvin olla, että minun altaani on kaiken pahan alku ja juuri. Tai sitten se on jonkun täysin oireetonta allasta pitävän kanssaharrastajan. Kuka tietää?
Kuten sanottu, nämä itävät ja ovat muutenkin pitkään piilossa, joten TODELLISTA syyllistä on meko mahdotonta selvittää.
Mielestäni onkin tärkeämpää nyt, että saadaan tämä epidemia pysähtymään tähän!

Melko varmasti tiedän nyt, mistä tauti on altaaseeni tullut, välillisesti. Sen minulle tartuttanut ei ole sitä tahallaan tehnyt ja on sen myös itse saanut täysin varoittamattomana yllätyksenä.
Tapauksen juuret ovat siis pitkällä. Eivätkä lainkaan pääkaupunkiseudulla. Ei välttämättä edes suomessa.

Nyt sitä rautakankea persreiästä sisään ja vähän tolkkua touhuun.
Syyttelemällä ei saada mitään hyvää aikaiseksi.

Itkin ja raivosin iltapäivän. Sitten kävin hieman riuttaterapiassa ja nyt alkaa sota ongelmaa vastaan.
Jos joku haluaa jotain syyttää, niin syyttäkää minua.
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja kaitsuh » 11 Maalis 2013 21:50

Tässä on linkki jota minä tarkoitin. Nämä voittaa dippaamalla curessa hammasharjalle ja jokin kova jolla munat saa poijes.

http://www.coralrx.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=15
kaitsuh
 
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:18
Paikkakunta: kiiminki /Oulun Akvaarioseura

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja Iipuli » 12 Maalis 2013 21:15

Aamulla oli kaikki hyvin. Tai siis päivällä vielä. Karanteenissa vesi kirkasta ja acrojen polyypit näkyvissä.
Äsken tulin kotiin ja ovelta iski mätänevän acron haju naamaan.
Eipä tässä sen enempiä sitten.

Riutan kunnostustarpeet on tilattu jo. Niiden saapuessa alkaa remppa ja FO altaan rakennus...
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Katastrofi

ViestiKirjoittaja SKMake » 13 Maalis 2013 15:25

FO?? Eli ei edes FOWLR?
60 Litraa merivettä 07/2012 - 07/2015.
SKMake
 
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Elo 2012 19:42
Paikkakunta: New York

Edellinen

Paluu Tunnistus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron