Kimmon meriallas projekti

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja VilleK » 22 Syys 2014 17:24

Täällä pyörii 180 litraisen Juwelin alkuperäisessä suodattimessa ihan kivasti aktiivihiilet ja fosvaatinpoistajat. Ja lämmitinkin tietty samassa kotelossa. Ja kun on musta tausta ja toisessa nurkassa musta skimmeri niin ei kokonaisuus näytä silmään lainkaan pahalta.
VilleK
 
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Loka 2012 06:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja Kimmo » 23 Syys 2014 20:54

Kiitoksia vastauksista. Ehkä pitäisi käydä pyörähtää Itä-Suomessa (= Hesassa) viikonloppuna juttelee myyjien kanssa. :D Hyvä neuvo oli.
Kimmo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Syys 2014 13:27

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja vexi » 24 Syys 2014 14:54

Mikäli tuohon Juweliin päädyt ja T5:siin niin hommaa samalla putkille kunnon heijastimet, lisää putkien "tehoa" aika mukavasti. Vakiona ei tuossa paketissa taida olla.
vexi
 
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Touko 2013 19:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja Kimmo » 01 Loka 2014 19:01

Moro!

Käväsin eilen vähän edistämässä projektia. Turussa käväsin puutorin akvaariossa kattomassa kaloja. Otin tarjouksen akvaariosta myös. Vähän oli kyllä surullisen näköisiä ne merialtaat siellä. Paljon punaista ja vihreää levää. Ehkä vaan tilapäistä vaan.

Osaisiko joku vastata minkälainen kaatokulma tai ylivuoto kannattaisi tehdä? Minkäkokoisia reikiä pitäisi laittaa akvaarioon? Olen nähnyt että jotkut on tehnyt tuplareikiä poistoon ja jopa takaisin syötössä. Yleensäkin mihin kanattaa kiinnittää huomiota kaatokulmissa, putkistoissa ja ala-altaissa. Eniten mua huolesttuttaa mahdolliset kupruilevat laminaatti lattiat. 8)
Kimmo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Syys 2014 13:27

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja tate » 11 Loka 2014 21:29

Pieni varoituksen sana entisenä harrastajana. Älä ikinä milloinkaan usko mitään mitä tuo puutorin äijä sulle syöttää. Aivan pihalla merivesi touhuista. Älä älä ja vielä kerran älä......
tate
 
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:47
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja tjsv » 12 Loka 2014 00:23

tate kirjoitti:Pieni varoituksen sana entisenä harrastajana. Älä ikinä milloinkaan usko mitään mitä tuo puutorin äijä sulle syöttää. Aivan pihalla merivesi touhuista. Älä älä ja vielä kerran älä......


Kyseinen henkilö on tietääkseni jäänyt eläkkeelle ja liike on siirtynyt toisen hoitoon. Tosin, en tiedä mikä tausta/osaaminen nykyisellä pitäjällä on meriveden puolelta. Kävin liikkeessä vallanvaihdon jälkeen, eikä merivesipuoli ollut silloinkaan juuri edustettuna.
tjsv
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Tammi 2014 13:06

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja Kimmo » 15 Loka 2014 18:56

tate kirjoitti:Pieni varoituksen sana entisenä harrastajana. Älä ikinä milloinkaan usko mitään mitä tuo puutorin äijä sulle syöttää. Aivan pihalla merivesi touhuista. Älä älä ja vielä kerran älä......


Kiitos vinkistä. En ole mitään ostanut vielä. En oikein ole vakuuttunut puutorin meriakvaariosta. Ihan rauhallisesti olen opiskellut. Olen tässä viime viikkoina muutaman kirjan ladannut amazonista ja ne lueskellut. Alkaa tuntua että perusteet on jotenkin edes hallussa. Kävin pyörähtää tänään hesassa tuolla akvaariokeskuksessa. Alla olevaa mulle tarjosi. Kooltaan ihan passeli.

http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... php?p=1218

Mikä mua vähän yllättää on toi merivesilisä. Jos vastaavaa makeaveden versio on 749€ ja merivesiversio on 1500€. Ylivuotolaatikko, T5 lisälampput, ala-allas, putket ja pumppu maksaa 650€ lisää. En ainakaan keksi muita eroja. Myyjä lisäksi sanoi että vastaava mittalaustyönä maksaa enemmän. Työt, vastuut ja sitä rataa... Hmm.... Kallista on näköjään.

Saksassa maksaa ~1300€ suurinpiirtein. Joten ei siinä ole kuin 200€ suomi lisää. Se on minusta vielä ihan kohtuullinen.
Kimmo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Syys 2014 13:27

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 16 Loka 2014 07:16

Minulla ei ole omaa kokemusta noista valmiista altaista / allaspaketeista, kun omat allaskokonaisuudet ovat olleet aina enemmän tai vähemmän DIY henkisiä räpellyksiä. Jos tuo Eheimin Scubacube kiinnostaa niin suosittelisin ehdottomasti tutustumaan Siniriutan SinIQ purkkeihin:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 587&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 587&type=3

Niitä paikanpäällä hypistelleenä olivat tosi fiksusti toteutettu (altaan huolto jne. otettu hyvin huomioon), ihan kuin ne olisi suunnitellut sellainen taho joka näiden purkkien kanssa on ollut henkilökohtaisesti paljon tekemisissä ;) ..ja laatu on tietty kohdillaan.

Täysin omana mielipiteenä: noissa merkki-valmisteisista jalusta + allas + ala-allas -paketeissa on mun makuuni usein liian vähän mahdollisuuksia laajentaa tai päivittää esim. laitteistoa ja niissä huolto-hommia ei mielestäni useinkaan ole otettu kovin hyvin huomioon.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja Kimmo » 16 Loka 2014 11:22

On pitänyt käydä siniriutassa, mutta se on vaan auki lauantaisin. aina on ollut jotain menoa. Ehkä mä vaan pirautan sinne ja kysyn tarjouksen.
Kimmo
 
Viestit: 6
Liittynyt: 21 Syys 2014 13:27

Re: Kimmon meriallas projekti

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 16 Loka 2014 11:28

Oman kokemuksen mukaan Siniriutan aukioloajat ovat äärimmäiset joustavat, eli soitto sinne niin saat varmasti sovittua sopivan ajan mille viikonpäivälle tahansa.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

EdellinenSeuraava

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron