Kolmekolmonen

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Rapide » 27 Maalis 2012 07:08

Kolmikolmosen tilaus vahvistetaan tälläviikolla. Sitten lähtee siis valmistukseen uusi tankki. Nyt voi puhua siis jo tankista, sillä allas saa mittaa 330cm. Korkeus ja leveys noudattaa hyväksihavaittua linjaa. Valitettavasti ainoa paikka talossa, joka sallii sammiolle tuon päälle kolmen metrin pituuden ei salli kuitenkaan haluttua leveyttä. Tästä syystä tavoiteltu kahdentuhannenlitran haamuraja jää pääaltaan osalta saavuttamatta. Toisin koko kierto hipuaa jo melko lähelle kakkosta 8-) Laskeehan jotkut noinkin riuttansa koon...
Noh, tuo järjettömän suuri pituus tosin antaa illuusion huomattavasti kokoaan suuremmasta vetoisuudesta, ja saahan tuollakin koolla jo aika kivasti riuttaa rakennettua. Positiivista on myös poikkeuksellisen hyvä uimatila aktiivisille kaloille, kuten Kaulus- ja Palettivälskärille :P
Rapide
 

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Frye » 27 Maalis 2012 16:23

Hienoa! Sitten vaan muistat raportoida pystytysvaiheesta tänne kuvien kera!
Samuli Järvinen
Frye
 
Viestit: 262
Liittynyt: 11 Elo 2011 14:13
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Aqualung » 27 Maalis 2012 17:26

Mitkäs ne korkeus ja syvyys sitten olivatkaan? Siinä 70cm hujakoilla?
140x70x55 (+ muutama elintoimintojen ylläpitoon kytketty allas) ja 125x40x45
Aqualung
 
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:11
Paikkakunta: Lieto

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Rapide » 27 Maalis 2012 19:14

Siinä hujakoilla joo :D
Rapide
 

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Frye » 27 Maalis 2012 21:36

*krhm* syvyys 70 on liika nafti nimim kokemusta on. Tulee takalasi vastaan liika nopeesti. Suosittelen vähintään 90cm siihen suuntaan ;-) Et kadu myöhemmin jos vaan nurkan ohi vielä mahtuu kulkemaan ;-)
Samuli Järvinen
Frye
 
Viestit: 262
Liittynyt: 11 Elo 2011 14:13
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Rapide » 28 Maalis 2012 06:14

Kyllä tämä on pitkään mietitty ja harkittu... Siinä se juju piileekin, kun tulee se nurkka vastaan.
Mutta tässä se riutta rakennetaankin pituussuunnassa. Mulla on nyt 80cm leveys, ja 70 riittäisi koska rakennelmat eivät ole tuossa suunnassa leveitä. Mulla on hieman normista poikkeava mieltymys noiden riuttarakenteiden suhteen. Idea on kopioitu suoraan Atlantin rannalta, hieman päiväntasaajan alapuolelta :D Tykästyin rannan muotoihin siellä, ja halusin kopioida itselleni myös. Tulette sitten näkemään mikä mun visioni on, ehkä hieman vaikea selittää täysin ymmärrettävästi... :roll:
Rapide
 

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Rapide » 28 Maalis 2012 07:46

Aika pitkälti tällästä settiä kuin tässä
Rapide
 

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Frye » 28 Maalis 2012 08:56

Juu hyvä siitä tulee! Pitää vaan aina muistutella kun itteä nyppii että miks "säästin" sen kymmenen senttiä.
Samuli Järvinen
Frye
 
Viestit: 262
Liittynyt: 11 Elo 2011 14:13
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Rapide » 28 Maalis 2012 09:10

Joo tiedän. Kyllä mä olisin sen 10cm enemmän halunnut leveyttä, ja koitin kyllä viimeiseen asti mutta tila (puoliso :roll: ) ei salli sitä. Ja oikeassahan se "tila" tässä varmaan onkin kyllä, pakko se on myöntää...
Mutta pituutta tulee niin maan pirusti, että tokkopa se haittaa! :lol:
Rapide
 

Re: Kolmekolmonen

ViestiKirjoittaja Rapide » 28 Maalis 2012 20:30

Allas on tänään tilattu ja maksettu kaikessa hiljaisuudessa puolisolta salassa...
Uuden altaan ehtona oli, että vanhalle on ostaja ennenkuin ostan uuden, ettei sitten jää nurkkiin lojumaan. Noh... Onhan sille melkein... :roll: Tai ainakin harkitsevat, tai ainakin kiinnostaa. Tai sitten mulla on kohta selittelemistä kotona :shock:

Tapojeni vastaisesti on nyt kyllä pikkusen pakko kehuskella, että kyllä tulee komia allas nyt!
Periaatteessa homma menee niin, että minä kerroin minkä kokoinen allas tilaan mahtuu, ja Söderbergin Kim hoitaa käytännössä loput niin tulee varmasti priimaa.
Muutamia itselleni uusia juttuja tulee nyt, sellasia "ai noinkin voi tehdä"-ratkaisuja. Tässä projektissa ei koiteta hifistellä, vaan tehdään toimivaa ja helposti huollettavaa settiä. Nyt kun allaskaapissa on tilaa, niin kaikki on vähän suurempaa. Se on kyllä luksusta, kun kaikkien tarvikkeiden lisäksi mahtuu itse vielä ryömimään altaan alle! Jalustalle tulee korkeutta 100cm.
Rapide
 

Seuraava

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron