Riutta-allas 1260 litraa

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 02 Syys 2013 21:03

Tarjoamalla sille hyvät olot :D
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja EmHoo » 03 Syys 2013 18:13

No niinpä tietysti :-)

M.
140 x 70 x 55 = 540. Jo vuodesta 2012.
http://riuttaolohuoneessa.blogspot.com
EmHoo
 
Viestit: 242
Liittynyt: 06 Syys 2011 20:05
Paikkakunta: Turku

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Rapide » 04 Syys 2013 12:02

OMG!
Löysitkö sä tuon Lobon jostain rannalta, vai mitä sille on tapahtunut? :D
Oliko se pudonnut jonnekkin altaan taakse viikoksi? :shock: Ei kai tuo sun omia koralleja voi sentään olla...
Rapide
 

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Iipuli » 04 Syys 2013 19:58

Rapide kirjoitti:OMG!
Löysitkö sä tuon Lobon jostain rannalta, vai mitä sille on tapahtunut?
Oliko se pudonnut jonnekkin altaan taakse viikoksi? Ei kai tuo sun omia koralleja voi sentään olla...

Onneksi on nyt hyvissä käsissä. :)
Kalakaverithan on pelastanut kaikenlaisia koralleja monestakin altaasta. Tuollahan on aiemmin hyvät kuvat, kuinka eräskin acronraato heräs ihan uuteen elämään. <3
Harmi ettei omista edesmenneistä ole tuolla rescue tapauksia. :(

+1 Kalakaverille myös omien "virheiden" myöntämisestä ja rehellisesti ja suoraan esille tuomisesta!
Nah. Annetaan täys 10! :mrgreen:
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Rapide » 04 Syys 2013 20:04

Onko se Iipuli sun altaasta? :?
Ja minkä virheen K. on tehnyt, valottakaa nyt muillekin... Mä en oo ainakaan kuullut! :lol:
Rapide
 

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Iipuli » 04 Syys 2013 20:42

Sana virhe oli lainausmerkeissä...huomasithan? ;)
Mutta siis esim. alla olevan kaltaisia päivityksiä tarkoitan.
Kalakaverit kirjoitti:Yhden streamin suojaritilän harjasin kun siihen oli kasvanut ohut kerros levää ritiläpinnojen väliin. Silminnähden se ei näyttänyt olevan huollon tarpeessa, mutta kun kytkin virrat päälle, oli tehoja vähennettävä koska puhalsikin huomattavasti kovempaa. Älkää siis menkö samaan lankaan kuin minä, vaan huoltakaa pumput tasaisin väliajoin.


Ei, koralli ei ole multa. En ees hanki tollasia, kun on korallintappajakaloja. :P
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Rapide » 04 Syys 2013 20:45

No en uskonutkaan että sulla tollaseen kuntoon pääsee...
Voi Iipuli sun noita "virheitä"! Mä jo luulin että K. on tehnyt jonkun mokan, ja kaikki kuolee! :lol: Ritilän pesu...
Rapide
 

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 04 Syys 2013 20:57

Onhan se minusta ihan kivaa jaella sellaisia huomioita ja kokemuksia muille, jolla voi olla jotain merkitystä. Itse asiassa mua ottaa suuresti päähän se, ettei niistä omista mokista tai altaan ongelmista kerrota muille. Kyllä niistä sitten kaupassa kuulee joko henkilöltä itseltään tai joltain muulta. Toki jokaisella on oikeus pitää nuo "salassa", mutta koen että niillä oikeesti voisi pelastaa seuraavan riutan johon ollaan tekemässä samaa virhettä. Sitten he, jotka pitävät ns. kulissia yllä.. paiskotaan tarkoin ja harkitusti valitut kuvat ketjuun ja kun menee paikan päälle katsomaan allasta niin yllätys on päinvastainen kuin yleensä. Toki jokainen tyylillään, mutta en ymmärrä tätä.. miksi niin pitää tehdä.

No se siitä :D

Loboja tuli kaksi kappaletta altaansa lopettaneelta harrastajalta. Tuo oli toipilaista se haastavampi, mutta ajattelin siitä vielä korallin kasvattaa. On mahdollista etten siinä onnistu, mutta jos onnistun niin annan sille reilu puoli vuotta toipumisaikaa ihan rauhassa. Kuulin, että herttuat näitä voisi nyppiä, varsinkin tuollaista raiskattua reppanaa, mutta ei minun kalat ole siihen koskeneetkaan. Pinsettejäkään ei kiinnosta. Välskärit hoitivat tehtävänsä kuitenkin hienosti niinkuin oletinkin. Söivät hetkessä koralleissa kasvaneet levät pois, joten nyt on puhdas kalkkirunko mihin kasvattaa kudosta. Katsotaan pääsenkö kysymään uudestaan, että kuinka huonot ja tehottomat nuo HQI:t olikaan LEDeihin verrattuna ;)

Streamien ritilöiden pesuhuomio oli kyl ihan yllätys mulle :D Vieläkään en ole uskaltanut lisätä tehoja... jos ens vuonna vaikka. Uskon todella, että hiljaa hyvää tulee ja sen vuoksi tuo allas varmaan onkin siinä kunnossa kun nyt on ja aina ollut.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 05 Syys 2013 21:08

Välskärit pörräävät pinnantuntumassa kun nousen jakkaralle ja kurotan altaaseen. Juuri kun ahneimmat ovat iskemässä, huomaavat ne nopeasti ettei nyt tullutkaan altaaseen ruokaa ja kaikki painuu yhtenä parvena leikkimään hetkeksi pohjakaloja.
"Mikä ihme sieltä nyt tuli?!?" miettivät ne kurkkiessaan kulmiensa alta pinnantuntumaan.
Liitteet
IMG_1475.JPG
IMG_1475.JPG (213.14 KiB) Katsottu 4730 kertaa
IMG_1416.JPG
IMG_1416.JPG (242.31 KiB) Katsottu 4730 kertaa
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Riutta-allas 1260 litraa

ViestiKirjoittaja RoopeB » 05 Syys 2013 22:27

Kerrassaan äärimmäisen valloittava otus!
RoopeB
 
Viestit: 100
Liittynyt: 16 Touko 2012 13:01
Paikkakunta: Ruovesi

EdellinenSeuraava

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron