30L kääpiömeriheppanano

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Re: 30L kääpiömeriheppanano

ViestiKirjoittaja omppu » 27 Loka 2012 14:11

Pahoittelen jos olen ollut epäasiallinen.

Kiitos yläallasvinkistä, se kuulostaa helpommalta ja fiksummalta kuin sensorijärjestelmä.

En minä tässä hyöki neuvoja vastaan vaan ainoastaan epäasiallista pätemistä vastaan. Lisäksi vain halusin kysyä miten mielipide akvaarion ja muodon sallimista elukoista voi eräällä muuttua näinkin nopeasti kun pari kk sitten oli antamassa vinkkejä 22 litraiseen vaasiin...Moraalia ja etiikkaa tähän on mielestäni edelleen hieman naiivia sekoittaa...

Kuivakaloja ei ole ainakaan itselleni tullut. Kyllä minä aina olen konsultoinut alan ammattilaisia ja kuvaillut akvaarion kokoonpanon ja tilavuuden ennen minkään eläimen ostamista.
omppu
 
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Elo 2012 18:08
Paikkakunta: Töölö

Re: 30L kääpiömeriheppanano

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 27 Loka 2012 19:03

Kappas, olinkin nähnyt unta ihan muusta tapahtumasta. Pahoittelen virhettäni kuivakalasta.
Suosittelen alan ammattilaisten kuuntelemista jatkossakin, mutta ei me / nämä harrastajat yhtään hassumpia ole neuvoineen :D Osa heistäkin on ne neuvot aikoinaan hakenut myös kokeneemmilta niin Suomesta kun muistakin maista. Voi mitä kaikenlaista itse alkuaikoina tuli kyseltyä ja mitä kaikkea kysymyksiä nyt itse kuulee. Yksikään niistä ei ole huono. Toki kaikkia neuvoja voi miettiä, että mihin ne pohjautuu. Esim. mielestäni se Salarias oli erittäin pahasti myyty tuon kokoiseen altaaseen :cry: Niin yleinen kala meripuolella ja varmasti tuttu monelle tietoineen. Ainakin pitäisi olla. Se on kuin partamonni makeanvedenpuolella.

Yläaltaan tekoa suosittelisin myös. Toki on hieman mietittävä tilavuudet tarkkaan kun tulee seuraava tapaninpäivä ja sähköt katkee. Että ei tulvi pikkuvaasi.

Ei täällä nyt kukaan pätemään viitsi alkaa, koska kellään ei tuollaista allasta ole ollut, tuollaisessa käytössä. Tietenkin jotkut nipot kauppiaat ja myyjät voivat kieltäytyä myymästä kalaa tuollaiseen ;) (tiedän ainakin yhden).
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: 30L kääpiömeriheppanano

ViestiKirjoittaja mamma » 11 Marras 2012 14:17

Itse merihevosista ja kääpiömerihevosista jonkin verran lukeneena, olen saanut sen käsityksen, että kääpiöt ovat vaativampia hoidoltaan.
Juurikin ravinnon suhteen, ne ovat hankalampia opettaa syömään pakaste ruokaa eivätkä välttämättä huoli kuin elävää sapuskaa. Omaa kokemusta ei ole.
Nostan hattua jos jaksat paneutua harrastukseen kasvattamalla itse elävän ruoan. Itselleni se ei tulisi kysymykseen, siksipä täällä uiskentelee ihan
tavallinen H. reidi. Hauska ja hurmaava yksilö.
Meriakvaariot ovat lumoavia oli niissä sitten asukkeina kaloja tai koralleja tai öttiäisiä tai kaikkia edellä mainittuja yhdessä.
mamma
 
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Marras 2012 11:46

Edellinen

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron