Fryen soppa

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Galeos » 05 Marras 2012 15:32

Harvinaisen epäonnistuneita kuvia. Oikein pahaa tekee katsoa.
Galeos
 
Viestit: 90
Liittynyt: 03 Joulu 2011 16:36
Paikkakunta: Vallis Gratiae

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Frye » 05 Marras 2012 21:28

Kiitoksia tosiaan Kalakaverit vielä noista kuvista. Ensimmäisessä kuvassa oleva keisari tosiaan muutti autuaammille metsästysmaille viikonlopun hääräämisen seurauksena. (yli 2x isompaan altaaseen siis ja ainakin tätä kirjoittaessa on kuulemma voimissaan) Todella komea kala oli, mutta mun silmäteräni muutama adoptio-LPS eivät saaneet siltä rauhaa, joten päädyin tällaiseen ratkaisuun. Onnekseni vaikuttaisi siltä, että uusi (joskin alkuperäisen ostokuitin omistava) omistaja on otuksesta yhtä innoissan, kun minä siitä että tänään LPS:t söivät jo valojen päälläollessa. Win-win sanoisin. Toivon kaverille pitkää ikää ja paljon syötyjä hydroideja!

Mä oon siis oikeesti nähny mun lobon pyyntilonkerot pihalla KESKELLÄ PÄIVÄÄ!!! Tästä on hyvä jatkaa. Samalla Catalaphyllia muutti refusta takaisin pääaltaan puolelle. Kiitoksia uudelle omistajalle kärsivällisyydestä, vaikka ei noutoreissulla kalaa mukaansa saanutkaan :D Loppu hyvin ilmeisesti kuitenkin.
Samuli Järvinen
Frye
 
Viestit: 262
Liittynyt: 11 Elo 2011 14:13
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja McW_ » 05 Marras 2012 21:51

Frye kirjoitti:Mä oon siis oikeesti nähny mun lobon pyyntilonkerot pihalla KESKELLÄ PÄIVÄÄ!!! Tästä on hyvä jatkaa. Samalla Catalaphyllia muutti refusta takaisin pääaltaan puolelle. Kiitoksia uudelle omistajalle kärsivällisyydestä, vaikka ei noutoreissulla kalaa mukaansa saanutkaan :D Loppu hyvin ilmeisesti kuitenkin.


Hieno homma, on nimittäin niin karkki kunnossa ollessaan tuo lobo... Samoin kuin tuo Catalaphyllia.
McW_
 
Viestit: 123
Liittynyt: 15 Elo 2011 12:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Rapide » 05 Marras 2012 23:22

Ja täällähän oltiin kaukaaviisaita, ja suurin osa Keisarikalojen ruokalistalla olevista LPS-koralleista on ihan suosiolla annettu hyvään kotiin - osa jopa myyty! Vielä on muutama koralli joiden kanssa kokeillaan, muunmuassa iso Lobophyllia, mutta suurella todennäköisyydellä tulen lopuistakin luopumaan. Tuo Pygopliteshan on vasta alkulämmittelyä, sillä alle kahdenviikon päästä tulee isot pojat :shock: Sitten onkin Pomacanthidae-/Acanthuridaetasapaino kunnossa, kun molempia on 7. Joskin Acanthuridae lajeja on vain 5.
Sitten kun se olivaceus kasvaa liian isoksi, niin sitten voidaan tulla taas uudestaan teidän lihapatojen ääreen ;)
Rapide
 

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Frye » 06 Marras 2012 00:22

Kuulostaa hyvältä, mä voin jatkossa ostaa kaikkee pientä kivaa halvalla ja kasvattaa vuoden pari ja loppusijottaa sit isompaan!
Samuli Järvinen
Frye
 
Viestit: 262
Liittynyt: 11 Elo 2011 14:13
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Mika » 06 Marras 2012 08:17

Joo, tehdään sillä tavalla että kasvattelet ne oikein komeiksi ja loppusijoitetaan ne sitten meidän tulevaan isoon altaaseen. Nyt ei vielä oikein tila riitä ;)
Mika
 
Viestit: 217
Liittynyt: 02 Syys 2011 07:36

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Rapide » 06 Marras 2012 09:46

Minkäs kokoisen se Mika on tilaillut?
Pitää olla isompi kuin Kimmolla ja Inialla, muuten ei ole edes iso vielä ;) Sellanen kuin Pasilla, niin ei tartte heti suunnitella uutta...
Rapide
 

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Aqualung » 06 Marras 2012 12:20

Mitenniin ei tartte? Does not compute. :D
140x70x55 (+ muutama elintoimintojen ylläpitoon kytketty allas) ja 125x40x45
Aqualung
 
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:11
Paikkakunta: Lieto

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Rapide » 06 Marras 2012 13:23

Joo, mutta ei heti...
Rapide
 

Re: Fryen soppa

ViestiKirjoittaja Mika » 06 Marras 2012 17:16

Joo ei, kun pitää ensin suunnitella ja hautoa tätä seuraavaa suurentamis suunnitelmaa oikein kunnolla. Ensimmäiset varsinaiset kaavailut ja ajatukset olisivat suurentamassa varsinaista allasta noin kaksinkertaiseksi ja vesitilavuutta ainakin kolminkertaiseksi. Ei nyt ihan Pasi Haillan keittiön altaan kokoista taida tässä asunnossa pystyä toteuttamaan, mutta jos oikein hurjaksi heittäytyis, niin tilanjakajana olisi tuollaiselle 330cm pituiselle tilaa, mutta kompromisseja tulisi vähän liikaa. Tuon nykyisen altaan kohdalle saa aika tarkkaan 230cm mittaisen altaan. Ans kattoo nyt mitä sitä lopulta tekee, mutta nyt jo tuntuu turhan pieneltä perus kipolta tuon kokoinen allas, eihän se oo edes isoin allas mitä meillä on ollut. Kai sitä pitäis ensin saada tuo tasapainoon, niin voi sitten purkaa sen ja aloittaa alusta.

Mä niin ihailen teitä muita, joilla on malttia pysyä pidempään samoissa kuvioissa eikä aleta edellisen starttauksen jälkeen heti suunnittelemaan uutta prokkista :D
Mika
 
Viestit: 217
Liittynyt: 02 Syys 2011 07:36

EdellinenSeuraava

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa

cron