Alixin aikeet vol XX

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Re: Alixin aikeet vol XX

ViestiKirjoittaja -Alix- » 20 Tammi 2013 20:47

Tänään mittasin kotialtaasta vesiarvoja ensimmäistä kertaa varmaan puoleentoista vuoteen ja olin iloisesti yllättynyt siitä, että arvot olivat lähes kohdillaan. Himppasen alarajalla, mutta kaikki tasaisesti niin. Huomenna saan ballingin kytkettyä päälle, joten eivätköhän ne arvot siitä vielä nouse. Samalla sain liimattua korallit paikoilledn. Paikallaan phsyminen kun selvästi edistää korallien viihtyvyyttä ;)
-Alix-
 
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Syys 2011 22:00

Re: Alixin aikeet vol XX

ViestiKirjoittaja -Alix- » 01 Helmi 2013 13:02

Kotona on ballingit vihdoinkin laitettu käyntiin, vaan vielä hermoilen, kun en ole vielä kertaakaan nähnyt, että mitään tapahtuisi. Koeluontoisesti laitoin pienen pussin letkujen suulle ja oli se täyttynyt litkuista seuraavaan tarkastelukertaan mennessä, eli jotain siellä tapahtuu :!: Vesiarvojen mittaaminen on jäänyt kovien kiireiden takia, mutta aloitusannostus on niin piskuinen, että tuskinpa on yliannostuksen vaaraa (kuhan nyt ei arvot menisi vinksalleen suhteessa toisiinsa).

Töissä nano puolestaan on tehnyt kuolemaa viikon verran. Olen vaihtanut vesiä, mitannut vesiarvoja, seurannut lämpöjä, mutta hiukan matalan KH:n lisäksi en ole keksinyt miksi allas levääntyy, korallit haalistuu ja polyypit ovat vuoron perään supussa tai aivan holtittoman auki. Kunnes eilen olin myöhempään töissä ja tajusin yhtäkkiä, ettei valot olleet sammuneet. Niinpä niin. Allas on saanut valoa 24/7 ainakin puolentoista viikon ajan (oirehtimisaika). Nyt reilu vedenvaihto, kunnolla aktiivihiiltä kiertoon ja valot minimiin joksikin aikaa. Kyllä se taas siitä.
-Alix-
 
Viestit: 53
Liittynyt: 05 Syys 2011 22:00

Re: Alixin aikeet vol XX

ViestiKirjoittaja Iipuli » 01 Helmi 2013 21:47

Joo'o. Ei sitä kukaan jaksa hereillä paahtaa koko aika.
Toivottavasti lepo parantaa. :)
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Edellinen

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron