Tykiksen kivikasa

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Re: Tykiksen kivikasa

ViestiKirjoittaja Tykimies » 10 Marras 2011 06:30

Rapide kirjoitti:Mun ei kestäis hermot alkaa rakentaan alusta asti. Ahdistus iskee, ja surullisuuskin... Jos kaikkea ei saa heti valmiina mulle nyt, niin kiinnostus lopahtaa ja se oli siinä.

-noo, kyllä riutta sitten opettaa sitä kärsivällisyyttä 8-)


Meitä on moneen junaan. Itse en voisi kuvitellakaan aloittavani riuttaa (tai oikeastaan mitään muutakaan) valmiilla paketilla. Miettiminen, suunnittelu ja rakentelu on oikeestaan ihan yhtä tärkeetä meikäläiselle :P

hmm... sen takia en varmaan syttynyt algae-scrubberistakaan... kun en itse sitä keksinyt :mrgreen:
Toisaalta, sekin on itse rakennettavissa...

Pää-allas tulee ammattilaiselta, mutta ala-altaan väsäilen varmaan itte, noita pienempiä on tullut jokunen tullut kasattua. Toki siihen voisin kelpuuttaa käytetyn altaan, kun kerran sisuskalut menee uusiksi.
Tykimies
 
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Loka 2011 22:16

Re: Tykiksen kivikasa

ViestiKirjoittaja Rapide » 10 Marras 2011 09:18

Joo onhan se suunnittelu kivaa! :D Mutta sitten kun mä saan idean niin mun on pakko päästä toteuttamaan se heti. Sitten jos jossain tuhannen pauhaussissa sanotaan että "ei onnistu", niin menee rillit heti huuruun! Ja kun lueskelen noita jenkkien ja eurooppalaisten sivuja, niin se mahdollisuuksien kirjo, joka on täällä hevon****n nevalla saavuttamattomissa, saa ahdistumaan :cry:
Selvyyden vuoksi mainittakoon, että en siis ole ostanut "valmista pakettia" tyyliin Deltec, vaan toisen harrastajan itse kasaaman systeemin huippuvarusteilla. Siinä mielessä siis valmiin paketin. Helposti väärin sanon minä. Suomenkieli parantaa voidaan! :lol:
Rapide
 

Re: Tykiksen kivikasa

ViestiKirjoittaja Tykimies » 01 Joulu 2011 20:18

Etenee, etenee.
Suurin osa tekniikasta tullut, osaa jouduin hankkimaan kiinalaisena budjettisyistä. Uusitaan sitä mukaa kun kajahtelee.
Allas alkaa varmaan olemaan pian kasattuna porissa.
Allaskaappi rakennellaan 60x30mm (3 ainevahvuus) rhs putkesta, hitsataan kasaan ens viikolla.
Kimiltä ostin vanhan koralliallas valaisimen.
Kuivat kivet germaniasta vielä tilaamatta vajaalla satkulla lupasivat 100kg toimittaa pohjanmaalle.

Ala-altaan lasit tilattu paikallisesta lasiliikkeestä, sieltä löytyi myös akrylilevyä, jonka pistän pääaltaan pohjalle mieltä rauhoittamaan (turhahan se sielä on).
Mitat 130x55x40, 70l varattuna korvausvedelle, lopusta vajaa puolet refulle, toinen tekniikalle

Eli etenee se hissukseen.
Tykimies
 
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Loka 2011 22:16

Edellinen

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron