Rapiden Predatorium

Täällä voit kertoa allasprojektisi etenemisestä.

Re: Rapiden Predatorium

ViestiKirjoittaja Rapide » 20 Syys 2013 06:22

Samanlailla sitä pidetään kuin muitakin kaloja, ei se mikään amerikantemppu ole... En minä muitakaan kalojani kopeloi, joten ei tossa ole mitään ihmeellistä.
Onhan se tappavan myrkyllinen, mutta haavillahan niitä pyydystellään eikä paljain käsin.
Eikä pelkkä hieraisu mitään tee. Kyllä sitä saa kunnolla rutistaa oikeasta kohtaa, että vahinkoa tapahtuu.
Rapide
 

Re: Rapiden Predatorium

ViestiKirjoittaja vici84 » 20 Syys 2013 07:20

Eikös yleisin yhteentörmäys kivikalan ja ihmisen välillä ole että ihmiset astuu kivikalan päälle ja myrkky menee jalakapohjaan??
Sun pitää Ilkka nyt vaan yrittää välttää altaassa tanssimista sitten kun kivikala tulee :lol: :lol:
Keittiöriutta 95 x 65 x 55 perustettu 02/2014
vici84
 
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2012 06:57
Paikkakunta: Karjaa

Re: Rapiden Predatorium

ViestiKirjoittaja Rapide » 20 Syys 2013 08:29

Joo pitää yrittää vähentää :lol:
Tässä pieni tietoisku huolestuneille tuosta Kivikalasta...

Altaaseen tulee kyllä tukilistat kauttaaltaan, ja niiden päälle vielä kansilasit, ja altaan päälle vielä valaisinkotelo.
Paitsi ulkonäön, myös turvallisuuden ja käytännön takia...
Rapide
 

Re: Rapiden Predatorium

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 20 Syys 2013 08:43

En mä tuosta olisi huolissani. Altaan rakenne on hyvin suunniteltu ettei vahinkoja pääse sattumaan ja on niitä isompiakin kivikaloja ollut osaamattomimmissakin käsissä Suomessa. Rapide kuitenkin tietää kalasta enemmän kuin kauppiaat Suomessa :lol:
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Rapiden Predatorium

ViestiKirjoittaja Suklaamonni » 20 Syys 2013 11:15

Oho, varsin mielenkiinoinen video! Omat tiedot kyseisestä otuksesta ovat tosiaan aika rajoittuneet... Olen muutaman kertaa sukeltaessa niitä nähnyt ja silloin olen pitänyt hieman enemmän hajurakoa niihin kuin videossa... Steven jalkapohja ei ollut kovinkaan kaukana piikeistä, joten aika hyvin täytyy tietää, että fisu ei siitä säikähdä ja lähde uimaan ja vahingossa piikitä jalkaan. Tosin Steve Irwin ei ole ehkä paras esimerkki eläinten vaaroja vähäteltäessä :) Sukelluksilla tuli aina välillä sellaisia kohteita vastaan, joiden kuvaaminen vaati tuen ottamista pohjasta ja aina sitä hieman jännitti, jos siellä kivikala olisi ollut piilossa.... Kun ei ollut mitään tikkua, jolla olisi pohjaa ensin sorkkinut. Ja se olisi sitäpaitsi nostanut hiekkamyrskyn pohjalle ja pilannut kuvat :)
Suklaamonni
 
Viestit: 305
Liittynyt: 16 Joulu 2012 21:52
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Rapiden Predatorium

ViestiKirjoittaja Rapide » 20 Syys 2013 11:35

Itsevarmuuden lisääntyessä virheen todennäköisyys kasvaa...
Vaikka näitä eläimiä ei tarvitsekkaan suoranaisesti pelätä, niin pitää muistaa kuitenkin kunnioittaa!
Rapide
 

Re: Rapiden Predatorium

ViestiKirjoittaja Rapide » 23 Syys 2013 08:29

Allas on nyt sitten valmistuksessa. Pitänee alkaa haalia tekniikkaa kasaan.
Periaatteessa kaikki jo löytyy, mutta haluan uudet laitteet tähän tankkiin, sekä kokeilla uusia innovaatioita.

Valaistusta olen miettinyt... Voi olla, että sittenkin laitan hieman tehokkaammat valot. Voisihan joku pehmytkoralli olla mukava siellä heilumassa.
Rapide
 

Edellinen

Paluu Allasprojektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron