"Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

Asiaa kalojen ja selkärangattomien ruokinnasta.

"Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja SKMake » 05 Marras 2012 16:53

Tervehdys!

Nyt tarvittais neuvoja mitä syötätte Gobiodon okinawaelle? Omani tuntuu olevan niin ranttu ettei kelpaa, kuin pakastettu cyclooppi. Olen kokeillut erilaisia pakaste- ja kuivaruokia, mutta tuo yksi vain tuntuu kelpaavan. Yleisestikkin ottaen kala syö minun nähden kohtuu vähän (aina ollut näin) ja olenkin miettinyt mitä se oikeastaan syö, kun kuitenkin hengissä pysyy. Joskus öisin olen kuvitellut sen kenties saalistavan elävää ravintoa mikä sikiää tuossa ns. "inside-tank-refussa". Elikkäs pistin Chaetomorpha levää kalojen muoviseen kutulokeroon, johon porasin about 50 reikää lisää ja magneetilla kiinni lasiin. Lokerossa näkyy kuhisevan kaikenlaista ötökkää ja onko mahdollista, että kalani syö kaiken mikä sieltä karkaa?

Kiitos vastauksista.
60 Litraa merivettä 07/2012 - 07/2015.
SKMake
 
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Elo 2012 19:42
Paikkakunta: New York

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 05 Marras 2012 18:57

Kyllä niille on aika yleisesti peruspakasteet maistunut; mysis, artemia ja redplankton. Myös hiutaleet sitten totuttelun jälkeen. Jos kala ei kovin nälkiintyneen laihalta näytä, en olisi äärettömän huolissani siitä. Onkos tuo altaassa kuinka tuore tapaus?
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja SKMake » 05 Marras 2012 19:26

Kalahan on ollut minulla muutaman kuukauden jo ja ruokailukäyttäytyminen ollut aina samaa minun nähden. Cyclooppi menee (sen mitä nyt menee) joka kerta ruokailuaikaan. Artemiat, hiutaleet, redplanktonin... se sylkee pois. Olen myös sillointällöin kokeillut pieniä ruokaa mikäli on ollut "isoja palasia". Kyllä se on innokas kokeilemaan, mutta vain yksi näyttää kelpaavan nieltäväksi. Sen takia epäilen, että kaveri taitaa syödä silloin (mutta mitä?), kun en ole lasin takana kyttäämässä. Mielestäni muuten käyttäyminen on OK. Uiskentelee koko tankin alueella ja hengailee koralleissa ja kivillä. Ruokailuaikaan tulee väijymään jos sattui olemaan jossain piilossa. Ei se juurikaan piileskele.
60 Litraa merivettä 07/2012 - 07/2015.
SKMake
 
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Elo 2012 19:42
Paikkakunta: New York

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja Dnoob » 06 Marras 2012 07:10

Mulla se pikkuhitleri syö ihan samaa kuin muutki kalat. Pakasteartemiaa, hiutaleita ja ravintorakeita.
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja Rapide » 06 Marras 2012 09:27

Mulla se söi myös muiden kalojen eviä, suomuja, nahkaa ja kunniaa...
Bastard! Kunnes "joku" otti sen ruokalistalleen pikku yöpalaksi :?
Rapide
 

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja SKMake » 06 Marras 2012 17:53

En ole nähnyt sen vielä kertaakaan ottavan yhteen kenenkään muun asukin kanssa tai jahtaavan ketään :D Kyllä mun "kelti" (niin, kuin vaimoke sitä kutsuu) on ihan säyseä kaveri.

En tiedä, jos kokeilis seuraavana jotain silputtua simpukkaa tai jotain...
60 Litraa merivettä 07/2012 - 07/2015.
SKMake
 
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Elo 2012 19:42
Paikkakunta: New York

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja McW_ » 06 Marras 2012 19:49

Täällä okinawae-pariskunnan herkkua oli vihreät acroporat :twisted:
McW_
 
Viestit: 123
Liittynyt: 15 Elo 2011 12:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja Dnoob » 07 Marras 2012 07:33

Nooh aina joskus näkyy pieniä pyöreitä valkoisia länttejä jokka sopii Aatun suun kokoon ja muotoon. Silti pitäähän se syä jos ei jätkä muista lappaa ruokaa altaaseen :lol:
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja SKMake » 12 Marras 2012 16:14

Noniin, nyt on kilon säkki pakastettuja simpukoita ja illalla alkaa testit joko se neidille menu kelpaa :D Myös Sexyjen kiinnostus näitä antimia kohtaan on suuri.

Seuraava voisi olla uuden ketjun arvoinen, mutta kukaan sattuu tietämään/muistamaan missä suhtessa kumpaakin sukupuolta Sexyjen "laumassa" tulisi olla, jos yksilömäärä alkaa nousta?
60 Litraa merivettä 07/2012 - 07/2015.
SKMake
 
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Elo 2012 19:42
Paikkakunta: New York

Re: "Lunch menu" Gobiodon okinawaelle

ViestiKirjoittaja Iipuli » 12 Marras 2012 20:24

Nekö ei itse pidä huolta sopivasta sukupuolijakaumasta? O.o
Lysmatat on siitä kivoja, että ne on kaikki molempia miten huvittaa. :D
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Seuraava

Paluu Eliöstön ruokinta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron