Kommentteja akvaarioistanne

Muuta höpöttelyä ja jutustelua aiheesta ja aiheetta.

Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Iipuli » 06 Heinä 2012 12:35

Olipas eilen meillä vieraana pikkuneiti 4v jolta lohkesi hyviä kommentteja ja kysymyksiä akvasta.
*Koska nuo syödään?
*Miksi tuossa on lasit ympärillä?
jne jne. Myöskin siskoni ja isäni ovat koettaneet olla kovinkin vitsikkäitä...
Toinen haluaa snorklaamaan ja toinen ongelle. :roll:
Kavereilta tulee käärmemeritähteä esitellessä melkeen jäestäen kommentti: Yyyyyy!

Kertokaapas mitä hauskoja kommentteja olette kuulleet, tai mitä päätöntä teiltä on harrastuksesta kysytty.
(kauheen utelias mä oon. hyi hyi. :mrgreen: )
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Rapide » 06 Heinä 2012 12:47

Hah! No yleensä kysytään "Mitä noi kasvit syö?" Korallit siis... Sitten kun selittää, että ne ei ole kasveja niin ei mee jakeluun ja kohta ne on taas kasveja... Huoh... :roll:

Sitten toinen on että "Hyi miks tollasia pitää olla? Ei noilla oo mitään tarkoitusta!"

Paras oli, kun ajatuksissani katselin allasta ja tokaisin ääneen, että pitäis varmaan turboja hankkia. Kihlattuni katsoi minua hetken tyhmän näköisenä ja hämmästyneenä tokaisi että "Sullahan on siinä jo kaksi!"
Luuli että puhuin autosta... :lol:

Sit kysytään, että "Ottaisit tonne kultakaloja, ne on ihania kun ne syö hiekkaa!" Wtf? Hiekkaa?
Rapide
 

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Rapide » 06 Heinä 2012 12:58

Niin! Ja mitä tuohon snorklaamiseen tulee, niin se alkaa meillä olla jo aika kulunut vitsi... Tosin tällävikkolla meidän V kävi ottamassa pohjakosketuksen kun kiristettiin läpivientejä :lol: *MOLSKIS!
Onneksi ei koko inehmo mennyt sinne tankkiin, vaan sain vedettyä hänet pois siitä reunalta... Itse olin altaan alla vääntämässä toista kappaletta.
Now that's what I call a wet T-shirt :?
Rapide
 

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Samigo » 06 Heinä 2012 13:31

Tyttöystävä oli selittänyt noita merivesiakvaarion perusteita myös 8- ja 10-vuotiaille siskoilleen. Olikohan se eventti pääsiäinen vai Piian syntymäpäivä tuossa keväällä, noh, anyways... Se sai siskoiltaan sitten kortin, jossa luki myös "Terveisiä Samille, kaloille ja eläville kiville".
540 l (150x60x60); käynnistetty 1.4.2013.
Samigo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 17 Marras 2011 18:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Rapide » 06 Heinä 2012 14:21

Tuo elävä kivi on vaikea konsepti monelle ymmärtää...
Rapide
 

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Iipuli » 06 Heinä 2012 15:33

Rapide kirjoitti:Paras oli, kun ajatuksissani katselin allasta ja tokaisin ääneen, että pitäis varmaan turboja hankkia. Kihlattuni katsoi minua hetken tyhmän näköisenä ja hämmästyneenä tokaisi että "Sullahan on siinä jo kaksi!"
Luuli että puhuin autosta... /quote]

:D

Rapide kirjoitti:Niin! Ja mitä tuohon snorklaamiseen tulee, niin se alkaa meillä olla jo aika kulunut vitsi... [/i]

Mut eihän toi enää teillä oo vitsi! Sinnehän mahtuu snorklaamaan!
Nimim. Uhannut jo kaivaa snorkkelit valmiiksi... :oops:

Aika monella tuntuu se vierailijoiden tyypillisin reaktio olevan hiljaisuus.
Omaa mieltä on lämmittänyt kovinkin suuresti muutaman kanssaharrastajan kysymys: Mitä sä dosaat tonne, kun noi on tollasia karkin värisiä?!
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja McW_ » 06 Heinä 2012 16:45

"Siis väitätkö sä että noi tikut on eläviä?"

Myös perinteinen "Miten olis merilohi?" on kuultu. Täytyy kyllä myöntää että tuota tarjosin itsekin Fryelle ennen kuin hurahdin hommaan... :D
McW_
 
Viestit: 123
Liittynyt: 15 Elo 2011 12:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja mrsalaatti » 11 Heinä 2012 15:34

"Miks pitää törsätä rahaa tohon suolaan? Toshan on meri ihan vieressä, käy sieltä hakemassa vedet!"
mrsalaatti
 
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Maalis 2012 19:31

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Kalakaverit » 11 Heinä 2012 15:45

"Siis MIKÄ TOI ON?"
"Tuolla on joku, ootko sä nähnyt sitä?" (joku bristle, merimakkara, käärmemeritähti tmv)
"Mihin se merivuokko sitten kävelee?"

Töistä tuttua, osa melkein joka viikkoista:
"Mitkä näistä on merikaloja?"
"Eläväkivi? Siis tuo kasvi vai? (< osoittaa korallia) Aaah, siis toi kivi.. tuon hintanen, voi j****uta" (kun yrittää näyttää riutasta että tämä kivi tässä) :D
"Miksi se vesi on sinistä? Suolastako se väri tulee?"
"Nyt ei ota kovalevy enää infoa vastaan..." (kun tunti on puhuttu eikä juuri alkua pidemmälle päästy)
"Mulla on meriallas, pitääkö mun lisätä tätä?" (usein kyse jostain lisäaineesta ja tuohon en ole vielä keksinyt yhdellä lauseella esitettävää vastausta ja taas menee tunti kun alkaa aihe `balling ja muut lisäaineet`)

Kysymykset on ihania ja olen kova vastailemaan... aihekin niin loistavan hieno.
Kalakaverit
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 14 Elo 2011 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Kommentteja akvaarioistanne

ViestiKirjoittaja Iipuli » 11 Heinä 2012 19:36

Kalakaverit kirjoitti:"
"Nyt ei ota kovalevy enää infoa vastaan..." (kun tunti on puhuttu eikä juuri alkua pidemmälle päästy).

Huoh. Tästä tulee mieleen oma rakas nörttimieheni. Ainakin kerran kk:saa saan pitää luennon riutta-akvaariosta.
Paras kysymys siltä on ollut "Mistä toi levä tulee" Ja siis vaatimuksena on tieto, että mistä se SIEMEN/ITIÖ tms on tullut tonne mun akvaani. :shock: vastaukseksi ei kelpaa selitys ravinteista ja elävän kiven mukana tulevasta elävästä.
...taidankin tuoda sen sun luennolle seuraavaksi. :mrgreen:
Iipuli
 
Viestit: 465
Liittynyt: 08 Kesä 2012 10:55
Paikkakunta: Espoo

Seuraava

Paluu Muut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron