Suoja kivien alle?

Muuta höpöttelyä ja jutustelua aiheesta ja aiheetta.

Suoja kivien alle?

ViestiKirjoittaja VilleK » 20 Loka 2012 15:41

Allas tilattu ja kysymyksiä herää odotellessa. Eli,

Oletteko laittaneet elävän kiven suoraan pohjalasin päälle vai käyttäneet kiven alla jotain suojaavaa materiaalia?
Itse ajattelin laittaa jonkinlaisen elintarvikemuovista tehdyn leikkulaudan kivien alle.

Riittäisikö suojaksi pari milliä paksu taipuisa "leikkuulauta" vai pitäisikö olla reilu puoli senttiä paksu kova ja taipumaton versio?
VilleK
 
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Loka 2012 06:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suoja kivien alle?

ViestiKirjoittaja Aqualung » 20 Loka 2012 15:59

Kyllä se ohut taipuisa riittää. Se tasaa jo pistekuormaa ihan riittävästi. Itsellä on kivet "munaritilän" (eggcrate) päällä, mutta sitä ei oikein tunnu enää löytyvän mistään. Ebay:sta sitä sai puoli-ilmaiseksi joskus.
140x70x55 (+ muutama elintoimintojen ylläpitoon kytketty allas) ja 125x40x45
Aqualung
 
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:11
Paikkakunta: Lieto

Re: Suoja kivien alle?

ViestiKirjoittaja Dnoob » 20 Loka 2012 16:06

Mulla on jokaisessa kipossa ollu pohjahiekka ensin altaassa ennen kun olen kivet sinne latonut. En ole sinne mitään erityistä suojaa laittanut.
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla! Keskinkertaista harrastamista ja ekokatastrofeja pitkän kaavan mukaan..
Dnoob
*Purskulaattori*
 
Viestit: 1186
Liittynyt: 14 Elo 2011 19:48

Re: Suoja kivien alle?

ViestiKirjoittaja Akutila » 21 Loka 2012 14:09

Vähänkin kiikkerämpää, itsekantavaa kivikasaa tehtäessä kannattaa kivet latoa pohjalle ja hiekka vasta sitten perään. Minullakin on 3mm PC - levy pohjalla jakamassa pistekuormaa. Joku ohut leikkuulauta ajaa varmasti saman asian. Halvalla saa lisää mielenrauhaa, eikä ohut levy pilkistele alta jos hiekka pysyy paikallaan.
Akutila
 
Viestit: 191
Liittynyt: 14 Elo 2011 17:50
Paikkakunta: Tampere


Paluu Muut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron