levävaiheita

Muuta höpöttelyä ja jutustelua aiheesta ja aiheetta.

levävaiheita

ViestiKirjoittaja elbow8 » 30 Marras 2014 17:24

Olen lukenut tuota meriakvaarion perustamismanuaalia. En tiedä onko siitä jäänyt sitten kokonaan tuo osio kirjoittamatta missä olisi tarkoitus puhua levävaiheista ja ns. ajanjaksosta 0-12 kk, mutta itse en sitä osio saa esille. Kuitenkin minua kiinnostaisi tietää levävaiheet. Jostain kyllä luulen lukeneeni jotain, mutta kun en löydä nyt sitä tekstiä.
Eli voisiko joku kertoa lyhyesti eri levävaiheita sekä meneekö ne ajan kanssa ohi. Vai onko niihin äkkiseltään puututtuva. Kyseessä on itsellä starttu allas. Tällä hetkellä taitaa olla piilevä vaihe menossa.
Makeanveden altaita ja 130 l meriallas sekä erinäinen määrä muita eläimiä.
elbow8
 
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Marras 2014 13:58

Re: levävaiheita

ViestiKirjoittaja Aqualung » 30 Marras 2014 17:52

Ensin ruskettuu, sitten vihertyy. Normaalia. Hoidon ollessa kunnossa pitäisi mennä issesseen ohi. Vihreää nyt saa hiukan ollakin jos on kotiloita tai muita levää syöviä altaassa. Ja kyllä se punastuminenkin sieltä varmasti jossain vaiheessa tulee.. :) Mutta siihen sitten eri niksit.
140x70x55 (+ muutama elintoimintojen ylläpitoon kytketty allas) ja 125x40x45
Aqualung
 
Viestit: 579
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:11
Paikkakunta: Lieto


Re: levävaiheita

ViestiKirjoittaja elbow8 » 30 Marras 2014 20:44

Kiitos vastauksista. En ymmärrä miksi tuossa minun lukemassa manuaalissa ei näy nuo levävaiheet sekä tuo 0-12 kk ajanjakso. Mutta kummasti avautui juttu.

Muuten teenkö ongelmia tuolle akvaariolle kun on tuo piilevä vaihe, ja minulle tulee lisää elävää kiveä. Näillä näkymin sen elävän kiven joutuu laittamaan tuon piilevän päälle. Homma ainakin taitaa alkaa alusta. :?
Makeanveden altaita ja 130 l meriallas sekä erinäinen määrä muita eläimiä.
elbow8
 
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Marras 2014 13:58


Paluu Muut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron