Suodatinsukkien putsaus

Muuta höpöttelyä ja jutustelua aiheesta ja aiheetta.

Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja Andreas » 11 Joulu 2014 19:47

Miten olette puhdistaneet suodatinsukkanne? Uskaltaako laittaa ihan pyykinpesukoneeseen muutamalla ylimääräisellä huuhtelulla?
Andreas
 
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:14

Re: Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 11 Joulu 2014 21:01

Olen putsannut sukat hanan alla tai käsisuihkulla kevyesti huuhtaisemalla, toisinaan pyyhkäisen hieman kynsiharjalla. Käytän mesh-tyyppisiä sukkia kun ovat paljon helpompi pestä kuin felt-sukat. Felt-sukkia käytän vain kuuriluotoisesti jos tarpeen, koska ovat niin paljon työläämpiä pestä. Pesukonetta en ole koskaan testannut. Jenkkilässä putsaavat felt-sukkia kemiallisesti jollain "peroksiidilla-tai-mitä-se-nyt-oli" kamppeella, jota koitin kysellä aikoinaan vwr:ltä isompia määriä, mutta leimasivat hulluksi ja eivät sitten myyneet vaikka kauniisti pyysin.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

Re: Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja watchet » 11 Joulu 2014 21:16

Sukka ympäri + hypokloriittia (bleach) pesuaineen sijaan koneeseen + ekstrahuuhtelut + kuivaus; ei ole ollut ongelmia sukille eikä altaalle. Kierrossa 7 sukkaa + pari varalla.
Kuva
ProjectMoses: tuplaerkkeri MP 180 * 60 * 70 + sumppu yht. 800+ l.
4 x Radion XR30w + 1 x Radion 3G Pro, ReefLink, Deltec TC2060, RedDragon 3 Speedy & Mini, 3 x Vortech MP40wES, Mocean 3500, Aquatronica etc. "tarpeellista"
watchet
 
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Loka 2011 15:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja RoopeB » 15 Joulu 2014 00:29

Merihemmo kirjoitti: Käytän mesh-tyyppisiä sukkia kun ovat paljon helpompi pestä kuin felt-sukat.


Oletko mistä näitä hommannut? Mulla alkaa vähitellen voimat loppua ainaiseen sukkapyykkiin. Saisi melkein parikin kertaa päivässä harjata puhtaaksi, jos vain viitsisi. Ehkä verkkosukkikset 8-) voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu täälläkin.
RoopeB
 
Viestit: 100
Liittynyt: 16 Touko 2012 13:01
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja Merihemmo » 15 Joulu 2014 20:11

Oon hommannu mun sukkikset tuolta: http://royalexclusiv.net/Accessories/Dr ... 3_159.html

Ovat aika lyhyitä sukkia, mutta ihan jämäkkää tekoa muuten.
Merihemmo
 
Viestit: 92
Liittynyt: 13 Syys 2011 19:58

Re: Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja RoopeB » 15 Joulu 2014 20:36

Merihemmo kirjoitti:Oon hommannu mun sukkikset tuolta: http://royalexclusiv.net/Accessories/Dr ... 3_159.html

Ovat aika lyhyitä sukkia, mutta ihan jämäkkää tekoa muuten.


Kiitos! :)
RoopeB
 
Viestit: 100
Liittynyt: 16 Touko 2012 13:01
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja Andreas » 02 Tammi 2015 21:51

Merihemmo kirjoitti:Käytän mesh-tyyppisiä sukkia kun ovat paljon helpompi pestä kuin felt-sukat.

Kiitokset vinkistä, hommasin itsekkin mesh-sukkia ja kyllä on nyt nätti putsailla sukista shaibat pois hanan alla.
Andreas
 
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Syys 2011 15:14

Re: Suodatinsukkien putsaus

ViestiKirjoittaja watchet » 21 Helmi 2015 18:08

Tämä ei nyt suoraan liity sukkien putsaukseen mutta sinne päin.
Varmaan muillakin on ollut ongelmia tiheisiin sukkiin kertyvän ilman kanssa? Ainakin minulla dursosta puskee niin paljon kuplaa, että 200 mikronin sukka muuttuu helposti ilmapalloksi ja pyrkii nousemaan pintaan eikä vesi virtaa läpi toivotulla tavalla. Koteloitu sukkakammio tietysti hoitelisi homman mutta kun minulla on vain ala-altaan reunalla roikkuva teline.
Aikani pähkäiltyäni kokeilin seuraavanlaista ratkaisua, joka yllättäen toimii täydellisesti:
Pari sukan pituista (muovikaulukseen asti ulottuvaa) pätkää 12 mm akryylitankoa vapaasti sukan sisälle eikä muuta. Nuo tangot ovat sen verran painavia, että sukka pysyy pystyssä ja koko suodatuspinta-ala tulee käytettyä hyödyksi eikä vesikään kuohu yli. Tadaa:
Sukka.jpg
Sukka.jpg (110.16 KiB) Katsottu 7134 kertaa
ProjectMoses: tuplaerkkeri MP 180 * 60 * 70 + sumppu yht. 800+ l.
4 x Radion XR30w + 1 x Radion 3G Pro, ReefLink, Deltec TC2060, RedDragon 3 Speedy & Mini, 3 x Vortech MP40wES, Mocean 3500, Aquatronica etc. "tarpeellista"
watchet
 
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Loka 2011 15:28
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Muut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron